silverhalide Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Kjørte en kjapp kurve justering på det bildet ifra wikipedia, i mine øyne (og på min skjerm) ble det en ganske stor forbedring. Orginalen øverst 9386098[/snapback] -Hmm tja, i MINE øyne var dette en hjernedød bruk av curves, hvor du har voldtatt himmelen og sitter igjen med en fattig dynamikk og rare farger. Såvidt jeg kan se har du ikke engang giddet å ta deg bryet med å legge det i et adjustment layer og områdetilpasse justeringen ved hjelp av maskering... Nå er det jo rett før du gir PS-haterne her rett! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Dette skal jeg sjekke opp, Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 He-he, sånne inngrodde holdninger om det såkalte "ekte" fotografi er det kun en gammel diasfotograf som kan komme med. Jeg lurer virkelig på hvor disse fundametalistiske holdningene kommer fra, jeg kan ikke erindre noen gang å ha hørt en etablert og kjent fotograf komme med sånt tøv. Dette må være en slags kodeks som kommer fra fotoklubber... Men graderte gråfilter, tonede polafilter og gudveithva er lov, mens digitale ekvivalenter i etterbehandlig er plutselig fy. Dobbeltmoralen lenge leve! Og det finnes jo ingen filmer som leverer "virkelighet".... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Dette dør nok aldri ut. For oss som driver med kunst (eller later som om vi driver med det) er det kjekt å kunne gi beng i alle begrensninger og kjøre på, bytte tryner på gruppebilder, forstørre pupper, putte inn mannen med ljåen, himmel på høykant eller hva det skulle være. Fotoverdenens progrock. Det er vel strengt tatt resultatet som teller. Lenke til kommentar
graylady Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Det viktigste er vel at et bilde gir seg ut for å være det det er... Ikke alle er best på å ta det rette bildet der og da. Å "leke i PhotoShop eller lignende programmer for å finne nye sider ved et foto er vel bare bra. Skapende arbeid... Utenom det er vel små korreksjoner helt greit på dokumentariske foto som en kanskje kan kalle de som ikke manipuleres på noen måte? Fotografer har vel i all tid også eksprimentert under framkalling også? Hva er ekte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå