MrL Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Teit å si at DX10 er overrated. F.eks i World in Conflict kan jeg se veldig forskjell på lyset, himmelen, skygger osv, ser mye bedre ut i DX10. Dette spillet greide tydligvis ikke å bruke dx10 ordentlig, men det kommer spill som vil det. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) DX9 var jo regelrett stygt i forhold... 9378428[/snapback] Jeg tok det som ironi! Det er jo ikke forskjell en gang! 9378510[/snapback] Det var meget korrekt antatt. Flere sammenligningsbilder her. The single most noticeable difference going from DX9 to DX10 is the smoke. Smoke in DX10 is beautiful, acts like it should, get blown around and just hangs in the atmospherefor that perfect eerie mist. Link til hele artikkelen. Endret 28. august 2007 av BTK Lenke til kommentar
Avean Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Nå er det faktisk bare Lost Planet og Bioshock som viser DX10 bra nok. Lost Planet er enda bedre enn Bioshock på området her. De har lagt inn full DX10 støtte nå i siste patchen, der er det brutal forskjell fra DX9. Spiller det mer enn Bioshock. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Nå er det faktisk bare Lost Planet og Bioshock som viser DX10 bra nok. Lost Planet er enda bedre enn Bioshock på området her. De har lagt inn full DX10 støtte nå i siste patchen, der er det brutal forskjell fra DX9. Spiller det mer enn Bioshock. 9379353[/snapback] GFX-whore? Lenke til kommentar
Whitesp0t Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Trur ikke vi får se det virkelige potensielet fra DirectX10 før det er 100% og man ikke kan switche fra DX9 til DX10. Og vista er ikke så skadde skutt som dere skal ha det til. Vis dere noen gang har fått dere med at XP var like ille/værre da det først kom ut. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Trur ikke vi får se det virkelige potensielet fra DirectX10 før det er 100% og man ikke kan switche fra DX9 til DX10. Og vista er ikke så skadde skutt som dere skal ha det til. Vis dere noen gang har fått dere med at XP var like ille/værre da det først kom ut. 9379889[/snapback] Det er jo sant. Håper SP1 fikser på en del Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Soft edge particles kan man ihvertfall se en klar forbedring med. http://www.firingsquad.com/hardware/biosho...mance/page4.asp Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Jepp, helt klart en detalj det er verdt å kjøpe DX10-kort til 4-5000,- for. Spesielt siden kortene ikke støtter 10.1-funksjonene. Endret 28. august 2007 av BTK Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Microsoft er en gjeng søppelunger. Som lanserer DX10. To måneder senere, da jeg har kjøpt 8800GTX kort. Da begynner de å snakke om 10.1 funksjonene. Gir jeg opp? Tror det! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Når forskjellen mellom 9 og 10 er så "liten"(hittil) , kan jeg ikke forstille meg hvor liten forskjellen må være mellom 10 og 10.1 Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg vet det men Windows XP 64 er ikke noe vits i da nesten ingen programmer støtter det. Er største fiaskoen noensinne det systemet. Vista har LANGT mer støtte er derfor jeg nevnte som XP 64 ikke var en mulighet. Kva er det du babler om? Har du nokon gong installert Windows XP 64-bits edition? Det virkar absolutt ikkje slik. 64-bits versjonen kan dra 99% av programmer som er laga for vanleg Xp. Dette grunna WOW-emulatoren som er innebygd i 64-bits versjonen. Å seia at "da nesten ingen programmer støtter det" er så feil som over hovudet mogeleg. Som sagt alle programmer som støtter Xp støtter også 64-bits versjonen, medan 64-bits versjonen også støtter 4 > gb ram. I tillegg er 64-bits versjonen meir stabil og "treiger" ikkje ned slik vanleg xp gjer over tid. At du har fått eit slikt vrengt inntrykk er svært uheldig for deg, men også for andre som faktisk høyrer på slikt vrøvl. Lenke til kommentar
Soris81 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hvordan er grafikken til bioshock til xbox 360 i forhold til pc.. kan den sammenlignes md grafikken som på bildene med dx9, eller den verre? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Hvordan er grafikken til bioshock til xbox 360 i forhold til pc.. kan den sammenlignes md grafikken som på bildene med dx9, eller den verre? 9380712[/snapback] Hvert fall ikke noe DX10 på XBox360, om den har støtte for SM4.0 i det hele tatt vet jeg ikke. Tror ikke det. SM4.0 og DX10 henger vell litt sammen? Endret 28. august 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hvordan er grafikken til bioshock til xbox 360 i forhold til pc.. kan den sammenlignes md grafikken som på bildene med dx9, eller den verre? 9380712[/snapback] Hvert fall ikke noe DX10 på XBox360, om den har støtte for SM4.0 i det hele tatt vet jeg ikke. Tror ikke det. SM4.0 og DX10 henger vell litt sammen? 9380751[/snapback] Faktisk har Xbox 360 en del DX10 funksjoner, har jeg hørt da, så det skal ikke være mye forskjell mellom PC og Xbox 360 versjonen.. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 ATI selv har nå sagt "Xbox360 cannot run DX10" Ganske logisk, i-og-med at en Xbox360 kom LENGE før ATI var i det hele tatt nærheten av å få ferdig sine DX10 kompatible skjermkort til PC. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Damn! DX10 var jo 10x så flott Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Cell har ingen problemer med å simulere dx10, ps3 er svært dynamisk med henhold til slikt. Xbox360 derimot vil få problemer å følge med. Ps3 er mer enn kraftig nok til å holde følge med pc i lang tid framover, se på nyeste filmer av ingamegrafikk fra GranTurismo, der vises det 1080p ekte realtime Raytracing, noe som en pc cpu vi sitter med idag ikke er istand til å klare. Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Ps3 er også så jævla vanskelig å optimalisere spill til (har jeg hørt av spill produsenter) at de fleste gidder rett og slett bare ikke å lage spill til PS3 så lenge det ikke er PS3 EXCLUSIVE. Og de som sier det ikke er noen forskjell... Vent et år til dx10 virkelig begynner å komme inn i markedet. Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Ps3 er også så jævla vanskelig å optimalisere spill til (har jeg hørt av spill produsenter) at de fleste gidder rett og slett bare ikke å lage spill til PS3 så lenge det ikke er PS3 EXCLUSIVE. Og de som sier det ikke er noen forskjell... Vent et år til dx10 virkelig begynner å komme inn i markedet. 9381532[/snapback] Er enig litt i det du sier. Men husk at for hver dag lærer spillutviklerne å utnytte mer og mer av potensialet i Ps3, så etterhvert kommer nok titler som blir rimelig bra ja. Motorstorm brukte bare 4 % av kraften i Ps3, og det er rimelig imponerende. Problemet er vel egentlig at den ikke har minne nok, men den er jæklig kjapp å streame, så mye kan streames rett fra hardisken eller direkte fra en blueray plata. Da omgår den også litt av minne begrensningen. Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 yapp, tror det faktisk var bioshock selskapet som ikke gidda å release det til PS3 fordi det var for mye stress... Det var iallefall et veldig omtalt spill, husker ikke hvilket =) Men kompisn min skal kjøpe PS3, gleder meg til å få prøve MGS spillet =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå