Gå til innhold

Noen spørsmål angående Logitech G5.


Anbefalte innlegg

Heisann, kjøpte meg nettop en Logitech G5 spillmus, og har bare noen spørsmål.

Er ikke helt inne på dette med dpi osv men dere kan sikkert hjelpe.

 

hvilken dpi instilling er det egentlig som funker best i fps spilling? Ser at på mange muser og sånt så skrytes det av 2000dpi osv, men hvis jeg switcher på det så blir det jo helt umulig å spille samt flytte musen i desktop. Så er det bare bull eller burde jeg switche den på 2000dpi og heller sette ned sensen i driverne?

 

Og hva er rapporteringsfrekvens per sekund? Den står standard på 500, burde jeg øke denne til 1000?

 

Takker på forhond for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, kjøpte meg nettop en Logitech G5 spillmus, og har bare noen spørsmål.

Er ikke helt inne på dette med dpi osv men dere kan sikkert hjelpe.

 

hvilken dpi instilling er det egentlig som funker best i fps spilling? Ser at på mange muser og sånt så skrytes det av 2000dpi osv, men hvis jeg switcher på det så blir det jo helt umulig å spille samt flytte musen i desktop. Så er det bare bull eller burde jeg switche den på 2000dpi og heller sette ned sensen i driverne?

 

Og hva er rapporteringsfrekvens per sekund? Den står standard på 500, burde jeg øke denne til 1000?

 

Takker på forhond for svar :thumbup:

9378254[/snapback]

 

 

Sett den opp du ;)

 

Jeg merker forskjell i spill :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Jeg har G7, men det er jo det samme som G5, bare trådløs.

 

Hvilken dpi du skal sette den til er vel egentlig opp til deg som bruker.

Selv gamer jeg Counter Strike med 1000 dpi.

 

Rapporteringsfrekvens er jeg ikke helt sikker på hva er, men vil tro det har med hvor kjapt/ofte pcen og musen skal kommunisere med hverandre. Eller er jeg helt på landet der? :p

Lenke til kommentar

Har min MX Revo på 1200 og gamer BF2. Det funker fett. Hadde før en MS mus som jeg fant ut at hadde bare 400 dpi og jeg skjønner ikke hvordan jeg greide å spille med den da? SÅ kjøpte jeg revo og satte den opp til 1200 og da gikk den akkurat så kjapt som jeg ville ha den til. Prøve med 1400 men ble for kjapt.

 

Hilsen Fat_Board

Lenke til kommentar
Har min MX Revo på 1200 og gamer BF2. Det funker fett. Hadde før en MS mus som jeg fant ut at hadde bare 400 dpi og jeg skjønner ikke hvordan jeg greide å spille med den da? SÅ kjøpte jeg revo og satte den opp til 1200 og da gikk den akkurat så kjapt som jeg ville ha den til. Prøve med 1400 men ble for kjapt.

 

Hilsen Fat_Board

9386296[/snapback]

 

Hva kaller du deg? BF2 :love::w00t:

Lenke til kommentar

Skal prøve å svare på dette en gang for alle, dog litt kjapt =)

 

rapporteringsfrekvens eksempler:

 

125hz er 8ms, 500 hz er 2ms,1000 hz er 1 ms.

Jeg bruker 500hz da 1000hz har en tendens til å forårsake det at musen starter å skyte eller hoppe (dvs hva du evt. har musknappene konfigurert til å gjøre i ditt spill/program) når jeg minst forventer det, f.eks etter at jeg har hoppet ellet skutt en gang så skyter jeg gjerne en gang til kontinuerlig.

 

Det er IKKE så spesielt gøy når du har f.eks 3 skudd igjen og situasjoner er noenlunde avhengig av den ammoen du har igjen, eller at du hoppet lengre enn du skulle f.eks rett på nærmeste rakett :)

 

Men ikke tenk på HZ/rap.frekvens som mus sensitivitet, det blir litt feil.

 

For å sette optimal/korrekt/*perfekt* sens så er det kun 1 oppskrift og 1 oppskrift alene som gjelder, dog avhengig av o.s.

 

For windows så er dette å slå av windows innebygde akselerasjon, slik at du evt kan slå på din egen aks. slik at du vet at du kan "KOPIERE" din sensitivitet til f.eks en kompo maskin på ett dataparty f.eks TG2008 =)))

 

Ganske kjapt så google cpma accel fix eller noe slikt og du skal da få 2 st .reg filer. En for å sette standard windows accel og en for å slå den av.

 

Deretter er det viktig at du har mus sensitivitet i windows kontroll panel/mus på STANDARD. Drivere for mus anbefaler jeg ikke, da det blir stort sett unødvendig. Men hvis du absolutt MÅ så bruk standard der også.

 

Det optimale er nemlig å konfigurere sensen du vil ha i ditt spill.

DPI styrke er mye avhengig av hva du hvordan du er som bruker av musen, kjapp eller treg eller noe midt i mellom. Selv bruker jeg mx518 og 1600dpi, funker fint. Jeg bruker også oppskrift slik her kjapt beskrevet.

 

 

Håper dette var til hjelp for deg/noen andre her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...