Gå til innhold

Vurderer ny telefon - Robust, billig osv

Snorre

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte meg i begynnelsen av sommeren en Nokia 5300. I ettertid har det vist seg å ha vært et dårlig kjøp. Jeg har greid å knuse lcd-skjermen inne i mobilen, uten at det har skjedd noe med plastikkglasset utenfor skjermen. De gangene jeg har greid å knuse den har jeg så vidt vært borte i mobilen. Min gamle mobil, en SE T630 som jeg har hatt i tre år og sitter med nå fungerer fortsatt fint og har såvidt fått en skramme i seg. Dog fungerer ikke spaken optimalt, og batteriet begynner å bli slitt.

Dermed vurderer jeg å kjøpe meg en ny mobil. Om jeg skal kjøpe meg en ny mobil er det ett par kriterier jeg stiller. Først av alt skal mobilen være svært robust. Den må kunne tåle en støkk. LCD-skjermen bør være godt beskyttet (kam-skjell er kanskje noe å vurdere da). Form (skyve-/flipp-/kamskjell-telefon osv er alle aktuelle). Det viktigste er god byggekvalitet og solide materialer. En mobil beregnet på hardt bruk er derfor ønsket.

Prisen er også viktig for meg. Helst ikke over 1000, men kan muligvis strekke meg til 2000. Mobilen skal kjøpes uten abonnement! Når det er sagt kan jeg nevne hva jeg ikke trenger. Mobilen skal kun brukes til å ringe og sende/motta tekstmeldinger. Jeg trenger derfor ikke kamera, radio, mp3-avspiller osv. Av tilkoblingsmuligheter skal jeg vel primært bruke den i Norge, men de fleste telefoner er vel uansett TRI-band. Edge, GSM og andre slike høyhastighetstilkoblinger er ikke nødvendig av overnevnte grunner.

Siste liten merknad. Nokia virker som et litt usolid merke. Jeg vil dermed helst ikke ha dette merket igjen. Men om de faktisk har noen solide modeller tar jeg gjerne en kikk. Ellers er SE, Siemens, Motorola og alle de andre merkene aktuelle!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Min gamle mobil, en SE T630 som jeg har hatt i tre år og sitter med nå fungerer fortsatt fint og har såvidt fått en skramme i seg. Dog fungerer ikke spaken optimalt, og batteriet begynner å bli slitt.

9378145[/snapback]

Hei :wee:

Ser ut som du er ganske glad i den gamle telefonen din :), så da har jeg noen tips:

1. Spaken kan taes av, og det kan smøres under (husk noe som ikke leder :p)

2. Batterier selger de veeldig billig på Clas Ohlson :)

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Skal ha det i bakhodet. For å ta av spaken må man vel lirke av dekselet på framsiden regner jeg med. Har heldigvis noe verktøy fra jeg kjøpte en ny LCD-skjerm på ebay til min Nokia 5300. Så å skru og åpne mobiler har jeg ingenting imot. ^^ Men ny mobil er uansett å foretrekke da min gamle er treig i menyene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...