Gå til innhold

Bruke TV som data skjerm?

Anbefalte innlegg

Hei...

jeg skal koble min data til tv'en med en Home Theatre Connection Manager, som man kobler i s-video også in i scarten på tv'en... men lurer på, hvordan får jeg dataen min til og sende ut signaler gjennom s-video porten?

mvh fphonex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du koblar den til og startar maskina på nytt. då skal den iallefall i teorien få bilde automatisk. du kan deretter gå til egenskaper på skjermen og endre innstillingar der du stiller oppløysing på skjermen.

viss du har ein vanleg bilderørs-TV vil du ikkje få bilde som er brukandes til anna enn bilde og film

Lenke til kommentar

Kan ikke anbefale S-Video. Det blir ganske dårlig bilde med det i forhold til den kabelen man bruker når man kobler pcen til projektorer (husker ikke hva den heter). Da blir bildet skrapt. Anbefales hvis du skal bruke pcen som mediacenter eller for å gå inn på nettet. Hvis du bare skal se film funker S-Video helt fint.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

bilderørstv du ha sant? s-video eller composite signaloverføring?

composite e den gule, s-video e den svarte me 4 metallpinna og en plastdings...

d kan vere driverane eller for eksempel overgangen til scart

eller innstillinga sånn at du får NTSC-signal ut fra dataen. og då er det ikkje sikkert PAL-tven din klarer å dekode signalet rett.

Endret av Semikolon
Lenke til kommentar

Problemet med mangel på fargar ved bruk overgangen blei fiksa med ein overgangskabel fra s-video til kompositt:

Overgangen:

84-694_l.jpg

Overgangskabelen:

24-148_l.jpg

Å bruke ein slik scartovergang aleine er altså ikkje nok til å få fargar. Ivertfall ikkje på mitt gamle fjernsyn. Trengde ein overgang frå s-video til kompositt i tillegg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...