kjartt Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hei. Fikk et problem når jeg installerte nytt HK/CPU/Vifte. Startet PC og gikk inn i BIOS. Til mitt store sjokk var temp på cpu hele 98 grader, stengte derfor ned PC øyeblikkelig. Brukte Titan Silver Grease og et "mellomstykke" ved montering (kan det være dette). Har lest gjennom de fleste postene ang. Silent Twin og XP2400+ der det hovedsaklig står at en kan kombinere disse. Har noen av dere noen gode råd til hva som kan gjøres eventuelt hva dere tror jeg har gjort feil? Kan det være noe galt med HK eller CPU? Var nøye med å rense cpu og kjøler med elektrorens (CRC) og la en liten mengde kjølepasta på cpu som jeg nøye smurte ut over prosessor. Håper på hjelpsomme svar Mvh kjartt Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hva er dette mellomstykket du nevnte? Lenke til kommentar
kjartt Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Jeg kjøpte et mellomstykke på OBS, tror det kalles shims? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hva gjør dette mellomstykket? Lenke til kommentar
kjartt Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Det skal visstnok hindre meg i å ødelegge kjernen på prosessoren ved påmontering av viften. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Shims på OBS?! Hvor kjøpte du Silent Twin da? Rimi? Hvis shims skal virke må de være nøyaktig like tykke som core på CPU. Er de tykkere blir det mellomrom mellom kjøler og core. Har montert mange prosessorer og vifter, og har aldri brukt shims. Ikke ødelagt noen heller. Hvis kjøleribba ligger helt flatt på prosessoren før man trykker på det siste festet så skal det mye til før man ødelegger noe. Lenke til kommentar
kjartt Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Shimsen funket helt glimrende på min gamle XP1700+ men kjernen er kanskje litt lavere på XP2400+. Får prøve uten denne en gang og håpe at dette hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå