Jorsalfar Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Har akkurat kjøpt meg ny bærbar, og der ønsker jeg selfølgelig å installere noe annet enn vista. Har tenkt å installere Ubuntu, men når jeg skal boote installasjons cden, får jeg en error når under loadingen. Meldingen jeg får er noe som "/bin/bash Can't access /dev/tty" eller noe. Det ser ut som det er CD-romen som er problemet, for jeg prøvde også med Arch Linux. Da gikk det helt fint å boote, men når jeg skulle velge "Install Packages og valgte cdrom som kilde, fikk jeg meldingen "Cdrom not found". Men med Arch fant jeg en løsning. Ved å legge til "ide-legacy" når jeg skulle boote, løste dette problemet seg. Men i Ubuntu har jeg altså fortsatt dette problemet. Har prøvd med samme boot option (og flere andre), men har enda ikke fått det til. Håper noen har noen tips. Endret 28. august 2007 av Jorsalfar Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) (K/X/U)buntu: Hmm... jeg har installert med «alternative CD» på en del gamle PC-er med stort hell. Valgte da tekst-basert installasjon. Kan det hjelpe? Denne alternative CD-en inneholder stort sett det samme, det er bare at du kan velge et ikke-grafisk installasjonsmiljø. Kan være greit hvis du har litt spesiell hardware som ikke blir gjenkjent med det samme. Og samtidig nyttig for PC-er med lite RAM/ytelse. P.S. Finnes en egen ISO på dette, så kanskje du må laste ned på nytt... og brenne. Endret 28. august 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Tusen takk skal du ha. Det funket det Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Tusen takk skal du ha. Det funket det 9386588[/snapback] Supert! Og lykke til med et supert OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå