Gå til innhold

Nokia n80 sender sms av seg selv. Hjelp?

AndyG

Anbefalte innlegg

Kjærestens Nokia n80 har begynt å sende meldinger av seg selv. Riktignok ikke noen bestillinger til 2011 e.l. som jeg ser er nevnt i tidligere tråder, men maler til et tilsynelatende vilkårlig utvalg personer fra telefonlisten. Dette skjedde mens telefonen lå rolig i et innelåst skap på jobb.

Telefonen ble nylig oppdatert til nyeste versjon (tilsynelatende uten problemer) og tastelåsen har vært på hele tiden.

Under oppdateringen ble alle programmer og annet "stæsj" slettet, så jeg tror ikke det er noe tull på den fra tidligere eier (hennes far). Minnekortet er også tomt.

Har prøvd å lete på nett etter liknende episoder, men eneste jeg finner er hvor programvare har sendt sms av seg selv, men er ingen annen programvare på denne telefonen enn hva som følger med standard.

Har ikke prøvd å legge inn antivirus på telefonen enda; vet ikke helt hvor reelt det er at virus er årsaken ...

Noen som har liknende erfaring, eller har vært borti noe av dette?

Er litt kjipt å sende meldinger i vildens sky. Kan fort bli pinlig, og det koster penger :S

På forhånd, takk for svar!

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig lite sannsynlig at det er et virus, da det ikke er så mange av de enda. Men på den annen side er det jo akkurat dette virusene gjør da.

Prøv å ta en hard reset av telefonen din. Da blir den tilbakestilt til fabrikk oppsett og du mister ALT ekstra du har installert på den, inkludert alle kontakter, bilder osv. Så ta backup av de først.

*#7370# (*#RES0#)- Tilbakestiller telefonen til fabrikk innstillinger, altså slik den var når du mottok den. Du blir pgså spurt om en sikkerhetskode, den er som standard 12345. Advarsel: Før du tilbakestiller mobilen husk at alle data i telefonminnet vil bli slettet.

Finn flere koder på N80 Fantomet.

Lenke til kommentar

Kjæresten har ikke vært hjemme siden, så får ikke sett på det før hun kommer hjem. Og jeg vet egentlig ikke om problemet er fikset før den evt. sender på nytt. Med mindre noen vet hva som skaper problemet, så jeg kan fikse kun det.

EDIT: Har nå installert F-Secure Antivirus uten å finne noe. Vet ikke hva som har skjedd; får vel bare vente og se om den gjør det igjen.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...