Gå til innhold

En slik hai i norge, hva tror dere?


Schjellin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en Håbrann's hai... Ikke en mako!

9388252[/snapback]

ville ikke møtt på en håbrann i vannet heller jeg.

habrann.jpg

9388912[/snapback]

Å hvorfor ikke?

Jeg er en STOR fan av haier siden jeg har vert lita gutt, og sjansen for at den Håbrann's haien skal angripe deg er minimal forhold til Mako'en.

Mako angriper mennesker pga aggressivitet, men derimot håbrann angriper pga misstolkning av bytte dyr.

Lenke til kommentar
Haien på den japanske videon er en såkalt "megamouth". Altså en nylig oppdaget (1976) og få har blitt observert levende.

 

Tullball.

 

Megamouth shark

Søk på Google på Megamouth

9386594[/snapback]

 

 

Jeg tror du misforstår.

 

Venligst les posten min(og SnowDog's) en gang til.

 

SnowDog sier at haien på den japanske videoen er en megamouth.

Dette kan den umulig være, da haien på videoen vises som mye mer en 4.5 meter i lengde.

Lenke til kommentar

Haien på den japanske filmen ligner ikke mye på megamouth haiene, syntes jeg. Den på filmen har mye spissere nese, og ligner mer på en "normal" hai.

 

Første gangen jeg så det japanske klippet, var på en film fra National Geographic, "Jakten på kjempe-blekkspruten". Der sier de at det skal være den største haien som noensinne har blitt observert.

 

I filmen kaller de haien for "stillehavs-håkjærring". Vet ikke helt hvordan man staver det, men det er sånn man utaller det. :)

Lenke til kommentar
Det er en Håbrann's hai... Ikke en mako!

9388252[/snapback]

ville ikke møtt på en håbrann i vannet heller jeg.

habrann.jpg

9388912[/snapback]

Å hvorfor ikke?

Jeg er en STOR fan av haier siden jeg har vert lita gutt, og sjansen for at den Håbrann's haien skal angripe deg er minimal forhold til Mako'en.

Mako angriper mennesker pga aggressivitet, men derimot håbrann angriper pga misstolkning av bytte dyr.

9388970[/snapback]

samme som meg, haier er det dyret i verden som fasinerer meg mest. Har sett og tatt på de, har til og med fanget en 2 meter lang Grey Reef Shark med fiskestang :D. Det betyr ikke at jeg har lyst til å se en haifinne 1 meter unna meg når jeg svømmer i trondheimsfjorden.

 

Planlegger en cagediving tur med hvithai i løpet av året :D

Lenke til kommentar
Det er en Håbrann's hai... Ikke en mako!

9388252[/snapback]

ville ikke møtt på en håbrann i vannet heller jeg.

*bilde

9388912[/snapback]

Å hvorfor ikke?

Jeg er en STOR fan av haier siden jeg har vert lita gutt, og sjansen for at den Håbrann's haien skal angripe deg er minimal forhold til Mako'en.

Mako angriper mennesker pga aggressivitet, men derimot håbrann angriper pga misstolkning av bytte dyr.

9388970[/snapback]

samme som meg, haier er det dyret i verden som fasinerer meg mest. Har sett og tatt på de, har til og med fanget en 2 meter lang Grey Reef Shark med fiskestang :D. Det betyr ikke at jeg har lyst til å se en haifinne 1 meter unna meg når jeg svømmer i trondheimsfjorden.

 

Planlegger en cagediving tur med hvithai i løpet av året :D

9409770[/snapback]

 

Ta med deg kjøttstykker full av menneske blod da :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror den haien som er liket til i førstepost er en makrell hai (mako). Og det er sant som mange sier at det finnes haier i Norge, for flere år siden fikk faren min og farfaren min en håbrann på 2-3 meter på kroken, de greide å få den opp til overflaten, før senen røk og den stakk avsted... Dette skjedde utenfor Mandal.

 

Jeg har vært med på å fiske kasse på kasse med pigghå.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heldigvis er ikke undervannstube så veldig aktuelt. Men disse haiene må jo opp å titte på landene de besøker av og til, og hvis de da ser en kjøttbit falle av en rask liten båt så kan de nok plutselig få lyst på en liten godbit. Ajaj, kanskje jeg bør investere i en harpun eller to.

Lenke til kommentar

Haier er tøffe. Bare synd at mennesker driver å dreper millioner av dem bare på grunn av de 10 (eller rundtomkring der) haidrapene i året. Det er nok rimelig trygt å dukke sammen med en hai, siden ingen haier anser mennesker som mat, men det hender at de tar feil hvis et menneske plasker på overflaten med et surfboard.

 

Og de videoene man ser på tv når haier prøver å spise buret som menneskene er i, når de er i sånn haibur, så er det vel egentlig fordi de har dumpet massevis av blod i vannet, og i tillegg har en stor kjøttbit dinglende

Lenke til kommentar

Tror ikke akkurat når du ligger der 100 m fra land uten armer at du blir noe spesielt glad siden den haien bare tok feil eller bare ville smake litt på deg.

 

Men ellers er jeg enig, haier er fasinerende dyr, på tv. Hadde vært synd hvis all den finnespisingen i Kina og ellers i asia tok knekken på disse dyrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...