Xandathrii Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Sølvkroken Spesial-serie er bankers, Det samme med Panther Martin! Gå for Spesial Kobber/Rød (alle vekter) og Spesial Svart med gule prikker (alle vekter). Disse er "Bankers" i alle Ørretvann når mann ikke er kjent eller vet hva de tar på. Hadde forøvrig gitt Morild en sjangs i vann med større ørret! Dette er opprinnelig SØ sluker, men de minste funker utmerket på ørretten også! Lenke til kommentar
Sneakydecoy Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hva syns dere om denne slukguiden da? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Helt grei, men den har ikke noe som andre guider ikke har. Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Abboren liker også de lyse ørretslukene i solskinnet Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 jeg gar hørt at svarte ned gule prikker spinnere er best Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 jeg gar hørt at svarte ned gule prikker spinnere er best Ja, til overskyet eller mørke forhold. Fikk napp på første kast i sørmarka med en svart med grønne prikker! (overskyet+regn) Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 En svart Panther Martin er super på ørret. Har hatt god erfaring med den, Sølvkroken spesial kobber/rød er en uslåelig klassiker i klare fjellvann. Kan også nevne Sølvkrooken Dragonfly. Det er en 7grams sluk som ligner på en øyenstikkerlavre som dupper opp og ned i vannet når man sveiver inn. Den skal være bra til ørretfiske. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 jeg gar hørt at svarte ned gule prikker spinnere er best Ja, til overskyet eller mørke forhold. Fikk napp på første kast i sørmarka med en svart med grønne prikker! (overskyet+regn) kult! men sier seg selv: klart vær sølv sluker er best.(fikk en ørrett på første kast for en måne siden) og dårlig vær=svart Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Det sier ikke seg selv, men varierer fra vann til vann. Som ørretfisker er det viktig å tenke nytt. De siste årene har jeg erfart at litt større sildesluker med såkalte torskefarger kan gi meget god fangst. Endret 11. juli 2008 av member-101642 Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 ikke helt engig... jeg holder på den regelen jeg sa, både i fersk og saltvann Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 bruker alltid en sånn en: både kobber og sølvfarga. varierer veldig om jeg bruker 7 eller 10 grams. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå