Gå til innhold

Komplett Dinside Aug - 4GB RAM og 32-bit Vista

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sterkt vurdert å kjøpe Komplett sin Dinside-maskin for august, men med litt forandringer fra standardoppsettet. Skal velge et annet hovedkort, bedre skjermkort, ekstra harddisk og hadde tenkt å doble til 4GB minne.

Problemet er bare at Komplett kun leverer med 32-bit Vista. Så vidt jeg forstår, vil jeg da ikke få utnyttet de 4GB med RAM. Får jeg utnyttet 3GB hvis jeg heller går for det? Kan jeg da kompinere Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB og Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB? Prisforskjellen på disse er kun 250,-. Ville dere da heller bare kjøpt 2 stk 2048MB selv om man ikke får utnyttet dette?

Alternativet er vel også å kjøpe maskinen uten OS for så å kjøpe 64-bit ved siden av, men i følge Komplett kan jeg da bli veldig plaget med drivere. Meninger om dette?

Endret av java_man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, du får utnytta alt om du kjøper med 3gb ram. Jeg gjorde det, og maskina funker utmerket!

Fikk samme svaret når jeg spurte om 64-bit, og har lest rundt her på forumet og andre forum at folk har trøbbel med 64-bit-versjonen. For meg har 3gb ram holdt i massevis. Hva er det du skal jobbe med som trenger mye ram?

Lenke til kommentar
Jepp, du får utnytta alt om du kjøper med 3gb ram. Jeg gjorde det, og maskina funker utmerket!

Fikk samme svaret når jeg spurte om 64-bit, og har lest rundt her på forumet og andre forum at folk har trøbbel med 64-bit-versjonen. For meg har 3gb ram holdt i massevis. Hva er det du skal jobbe med som trenger mye ram?

9377268[/snapback]

Skal ikke jobbe med noe spesielt, men vil at maskinen skal kunne kjøre nye spill uten problemer en god stund framover. Har du 2*1024 + 2*512 ram-brikker?

Lenke til kommentar

Jepp, kjøpte disse:

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5

Kit w/two matched CM2X512A-6400 Dimm's

Som sagt kjører maskinen alt av programmer og spill så langt uten problemer. Alt går superraskt. Spiller WoW, Civ4: Beyond the Sword og CS så langt :!: . Loading og slikt går kjappt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...