blomst Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Jeg har Bluecom ADSL. Trodde linja var nede igjen, men så sjekka jeg den andre PCen (altså denne jeg er på nå) og det funka som bare det. Begge PCer har samme type nettverkskort (Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC) og er koblet til modemet i hver sin port. Om jeg bytter om koblingen eller prøver andre porter blir resultatet det samme, så det kan ikke være noe i veien med modemet. Jeg hadde dessuten ikke rørt PCen som nå bare viser 'page cannot be displayed' siden i går kveld, da alt var i sin skjønneste orden. Alle mulige brannmurer er forresten slått av. Jeg antar selvfølgelig at dette har noe med mitt nettverkskort/tilkobling å gjøre og ingenting annet. Jeg bare skjønner ikke hvordan nettverkskortet eller kabelen kan ha blitt herpa sånn helt uten videre. Er det noen som har synspunkter før jeg får grundig til verks og bytter ut alt? Har nemlig ikke særlig lyst til det akkurat nå. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Kan du pinge noen nettsteder...evt andre maskinen? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Gjør følgende: Gå i command prompt: [start]>[kjør]>"cmd"[enter] C:> Skriv: ping 127.0.0.1 Om ikke dette går er det nettverkskortet Går dette gå videre Skriv: ipconfig Så skiv: ping "ipadressen som du fikk opp når du skrev ipconfig" Om dette ikke går, da er det en protokollfeil Går dette gå videre Skriv: ping 193.212.1.10 (som er DNS til Telenor) Går ikke dette kommer du deg ikke ut på internet Går dette er det noe galt med web-instillingene dine! -Chief- Lenke til kommentar
blomst Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Takk for svar! Skriv: ping 193.212.1.10 (som er DNS til Telenor) Går ikke dette kommer du deg ikke ut på internet Nettopp! Hva nå? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hvis mulig, bytt nettverkskort med den andre maskinen. Det hadde jeg prøvd. Installert noe nytt i det siste? Sjekket enhetsbehandling? Reinstallert driverene til nettverkskortet. Konfigurert forbindelsen på nytt. Sjekket nettverk i kontrollpanel. Hvilket OS har du? Kommer ikke på noe mer for øyeblikket Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Jeg har Bluecom ADSL. Trodde linja var nede igjen, men så sjekka jeg den andre PCen (altså denne jeg er på nå) og det funka som bare det. Begge PCer har samme type nettverkskort (Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC) og er koblet til modemet i hver sin port. Om jeg bytter om koblingen eller prøver andre porter blir resultatet det samme, så det kan ikke være noe i veien med modemet. Jeg hadde dessuten ikke rørt PCen som nå bare viser 'page cannot be displayed' siden i går kveld, da alt var i sin skjønneste orden. Alle mulige brannmurer er forresten slått av. Jeg antar selvfølgelig at dette har noe med mitt nettverkskort/tilkobling å gjøre og ingenting annet. Jeg bare skjønner ikke hvordan nettverkskortet eller kabelen kan ha blitt herpa sånn helt uten videre. Er det noen som har synspunkter før jeg får grundig til verks og bytter ut alt? Har nemlig ikke særlig lyst til det akkurat nå. Lyser det bak på kortet når du har kabelen i? Er det win9x så slett alt av oppføringer i nettverk i kontrollpanel, reboot og leg dem inn igjen. Hva sier winpcfg? Lenke til kommentar
durabit Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg har Bluecom ADSL. Trodde linja var nede igjen, men så sjekka jeg den andre PCen (altså denne jeg er på nå) og det funka som bare det. Begge PCer har samme type nettverkskort (Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC) og er koblet til modemet i hver sin port. Om jeg bytter om koblingen eller prøver andre porter blir resultatet det samme, så det kan ikke være noe i veien med modemet. Jeg hadde dessuten ikke rørt PCen som nå bare viser 'page cannot be displayed' siden i går kveld, da alt var i sin skjønneste orden. Alle mulige brannmurer er forresten slått av. Jeg antar selvfølgelig at dette har noe med mitt nettverkskort/tilkobling å gjøre og ingenting annet. Jeg bare skjønner ikke hvordan nettverkskortet eller kabelen kan ha blitt herpa sånn helt uten videre. Er det noen som har synspunkter før jeg får grundig til verks og bytter ut alt? Har nemlig ikke særlig lyst til det akkurat nå. Jeg har faktisk tilsvarende problem, Bluecom, pc med firewall og to brukermaskiner, begge med ABIT-hovedkort med innebygget nettverkskort (RealTek RTL 8139). Begge maskinene er kranglete, den ene mer enn den andre. Jeg har en gammel maskin med 3Com-kort og det fungerte utmerket. På den ene maskinenen kommer jeg nå ikke ut på nettet. Det har gått som en kule tidligere. Jeg klarer å gå inn på lokalnettverket men jeg klarer ikke å komme ut på nettet. Jeg har installert driverne på nytt og satt opp LAN-connection på nytt. Jeg har sjekket med ping 127.0.0.1 og Ipconfig og alt ser greit ut. Men jeg klarer ikke å pinge serveren (192.168.1.1) / firewallen eller den andre brukermaskinen. Er det noen som har tips på hvordan jeg kan løse dette problemet. Jeg er ikke så interessert i å installere Win2000 på nytt. Lenke til kommentar
boza Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Dere med PCI nettverkskort, kan prøve en annen PCI spor, har hatt problemer med PCI slotter før på andre maskiner. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Prøv å oppgi DNS adressen manuelt på pc'en. Det er ikke alltid den automatiske tildelingen fungerer 100%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå