Tmeese Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg har nylig kjøpt Samsung 226CW, som jeg har analogt tilkoblet en bærbar pc. Problemet er at jeg synes det flimrer ganske mye på denne skjermen, ikke alltid, men ganske ofte. Har installert den nyeste driveren (tror jeg da), men dette har ikke hjulpet. Noen som har noen formening om hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Flimringen skyldes (trolig) av at elektronikken i skjermen er bittelitt asynkron med oppdateringsfrekvensen på det analoge signalet. Jeg bruker DVI-I og disse funksjonene er ikke tilgjengelig da. Jeg hadde lignende funksjoner på en eldre LCD jeg brukte med analog tilkobling (VGA/D-SUB), og det løste problemene jeg hadde med flimring og bølging i bildet. Så jeg vil tro Coarse og Fine er noe tilsvarende. Lenke til kommentar
Tmeese Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Fant ut at det sannsynligivs skyldes dårlig/ustabilt strømnett der jeg bor, da denne flimringen forsvinner når jeg tar ut strømadapteret til den bærbare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå