SkyFly Skrevet 28. august 2007 Rapporter Del Skrevet 28. august 2007 Hei! Jeg skal starte med tysk C-språk på videregående nå, men siden jeg vurderer muligheten å flytte til Tyskland eller Østerrike når jeg blir stor - så ønsker jeg å tilegne meg så mye språkkunnskap som mulig i ung alder. Men som vi alle vet kan vi på langt nær snakke flytende tysk når man går ut fra et 2 åring C-språk kurs. Derfor lurer jeg på om dere vet om hvordan man kan videreutvikle seg etter dette? Finnes det noen som tilbyr kanskje kurs lørdags- eller søndagskveldene der man kan gå ved siden av skolen? Er det noen som har tips? Jeg kan nevne at motivasjonen er stor til å lære dette språket, så kommer uansett ikke til å stoppe opp etter videregående. Alt jeg ønsker er bare å finne det beste alternativet videre. Og forresten - hvordan kan man skrive bokstaven ß på norsk tastatur? Er det noen som vet om det finnes et program som gjør at hvis man for eksempel holder SHIFT+CTRL+B inne, så får man ß? Nå må jeg bruke "ALT+225", og det er litt tungvint i stiler. Takk for all mulig hjelp - og nok en gang... motivasjonen er stor! Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 29. august 2007 Rapporter Del Skrevet 29. august 2007 Alt Gr+b=ß På linux. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 30. august 2007 Rapporter Del Skrevet 30. august 2007 Er det ikke mulig å gå videre med tysk Nivå-2 (det som vel het b-språk før) det siste året på videregående? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå