Gå til innhold

Hvilke ekstraknapper på tastaturet er nyttige?

Hvilken ekstraknapp på tastaturet synes du er MEST nyttig?  

119 stemmer

1. 1. Hvilken ekstraknapp på tastaturet synes du er MEST nyttig?

• Ingen av de/Jeg liker ikke eller har ikke ekstraknapper
      26
    • Mange av de/Jeg klarer ikke bestemme meg
      17
    • Volum-knappen(e)/hjulet
      33
    • Mute-knappen
      6
    • Play-knappen
      7
    • Pause-knappen
      3
    • Stop-knappen
      0
    • Neste-spor-knappen
      4
    • Dvalemodus-knappen
      1
    • Rull horisontalt-knappen(e)/hjulet
      1
    • Rull vertikalt knappen(e)/hjulet
      5
    • Epost-knappen
      3
    • Favoritter-knappen
      0
    • www-knappen
      1
    • Hjem-knappen
      0
    • Kalkulator-knappen
      3
    • Scroll Lock
      0
    • Lukk program-knappen (tilsvarer Alt-F4)
      2
    • Velg program-knappen (tilsvarer alt-Tab)
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Caps Lock regnes ikke som ekstratast, strengt tatt.

Uansett; jeg har blitt avhengig av [X]-tasten på tastaturet på jobb. Det er egentlig bare en hurtigtast for Alt+F4, men den er herlig likevel. Det samme er play/pause/neste/forrige og volum. Hender jeg bruker kalkulatortasten i ny og ne også.

På musa er frem/tilbake-tastene geniale, samt applikasjonsvelger (Alt+TAB-hurtigknapp).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Egentlig er alle media knapper overflødige, det til tross for at jeg akkurat har oppgradert fra et Hiper til et Razer Tarantula, men dette er faktisk mest fordi jeg er lei av taster av dårlig kvalitet(som alle tastatur har blitt - mer eller mindre), dette er jeg faktisk veldig fornøyd med, god skrive på og faktisk litt 'heftig'/stilig med tanke på design, om jeg blir bruke noen av de programmerbare xtra knappene vet jeg sannelig ikke enda, ser for meg det måtte være perfekt for den typiske CS spilleren som skal ha en macro og en knapp for kjøp av våpen osv men jeg spiller ikke CS så.. ;P

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvilke ekstraknapper på tastaturet synes du er nyttige? (Svar i tråden)

Hvilken ekstraknapp på tastaturet synes du er MEST nyttig? (Svar i avstemningen)

Foreslå gjerne flere flere knapper dere vil ha inn i avstemninga

9376779[/snapback]

Hvorfor er ikke SCROLL LOCK (kvm) med da? Det er den mest brukte ekstra knappen hos meg ivertfall. Kalkulator er jo genial også da...

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke SCROLL LOCK (kvm) med da? Det er den mest brukte ekstra knappen hos meg ivertfall. Kalkulator er jo genial også da...

9625567[/snapback]

Da er Scroll Lock føyd på lista.

Men seriøst, bruker du virkelig den? Jeg bruker den aldri med vilje men det hender jeg kommer borti den en gang i blandt :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er Scroll Lock føyd på lista.

Men seriøst, bruker du virkelig den? Jeg bruker den aldri med vilje men det hender jeg kommer borti den en gang i blandt :p

Jeg har en 4 port KVM-svitsj, som jeg bruker å bytte mellom spill/surfepc, server, damen sin laptop(med portreplikator, som har ps/2), og har en ledig port for testpc/andre sine PC-er. En må da trykke Scroll lock, Scroll lock, "Det tallet PC-en du skal inn på har"(1,2,3,4).

Dessverre bruker denne KVM ps/2 tilkoplinger, noe som er litt kjipt iogmed at nye tastaturer i ps/2 IKKE HAR scroll lock. Har virdert en usb KVM, men siden jeg allerede har en 2 port og en 4 port KVM (to porter var for lite, og jeg betalte 125.- på Clasohlson for en 4 port... + kabler), så det får vente.

Grunnen til at jeg bruker kvm er at datarommet/gjesterommet er 6 kvadrat, og inneholder et gedigent skap, en seng, Goliat hjørne pcbord fra Ikea (gir ikke slipp på min ADI 19" CRT helt enda), en kommode, 4 PC-er. Da er det rett og slett ikke plass til flere skjermer. Så for min del er KVM et godt alternativ. Ser for meg at denne kommer til å være i bruk lenge, også etter jeg får eget kontor til pcene mine.

Beklager sent svar.

Endret av kalg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...