hallpett Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 3 års garantien på min Audi A3, 2.0 diesel 50' km utløper i september. Tenkte i den forbindelse å foreta en såkalt garantiutløpstest hos NAF slik at de kan avdekke om noe er galt og at jeg dermed kan få forhandleren til å fikse dette. Testen koster 1800,- og nå lurer jeg på om dette egentlig er bortkastet. Bilen skal uansett på service. Er det like greit å be forhandleren gå over bilen? Selv har jeg inntrykk av at bilen er strøken, men kan jo ikke være sikker. Noe som har erfaring eller meninger om NAFs garantiutløpstester? mvh Hallgeir Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg har benyttet dette på to av mine biler, og begge gangene ble det oppdaget "småting" som jeg er ganske sikker på at forhandleren ikke skifter sånn uten videre. Føler selv at NAF sin garantiutløpstest i første omgang er beregnet til å hjelpe de som ikke er fullt så bilkyndige. Har du peiling på bil, så klarer du sikker å finne ut det samme som NAF. Fordelen er at hvis NAF oppdager dette, eller om du gjør NAF oppmerksom på det du mistenker er feil med bilen og de er enige i din vurdering, så har du juridiske muskler i ryggen om forhandleren skulle begynne å være vanskelig. De fleste garantisaker er en kostnad for forhandler og/eller importør, og påvirker deres resultater ganske direkte. Så det er vel naturlig at hvis de slipper slike kostnader, så gør de kanskje det? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Kjenner mange som har spart penger på dette, så mitt tips er at ja, det er verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå