Jenschr Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hei. Jeg har en a6 avant med 245x40x18 på. Kan det ha noe med at dekkene er såpass brede at den sporer relativt mye på gammel og slitt asfalt med tydlige spor der biler har kjørt. Ny asfalt så skjer det ikke. Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Mhm, bredere dekk = mer sporing Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det du sier her stemmer det Noe du kan ta til ettertanke er det at jo rundere skulderen på dekkene er, jo mindre vil det spore på slitt asfalt.. Der kan jeg ikke si annet enn at det er lurt å betale litt ekstra for dekk med rundere skulder Lenke til kommentar
Kristiansen-1990 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jepp.. Brede dekk sporer som juling.. Kjører på 235 på BMW'n jeg med et lite ratt merker man jo at det sporer litt.. Men mer enn 235 på framdekka kan du egentlig bare drite i Går nesten ikke ann å holde seg på veien så sant du ikke har lastebilratt Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Har 225/40/18 framme og 265/35/18 bak på min BMW 528iA E39. Ikke antydning til sporing.. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 hadde 255/35/18 på alle på passat... sporer ikke noe serlig Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 bredde, form, profil og gummi på dekket betyr en del. breiare dekk, lavare profil og dårlegare gummi vil spore meir. dekk med runda kant (som michelin- og kleber-dekk for eksempel) vil spore mindre enn dekk med tydelegare ytterkant. forstillinga di har og ein del å bety. viss hjula er skeive vil bilen jage ein del meir enn om alt er som det skal. det er og fare for at den sliter dekka skeivt. det kan vere greit å ta den til hjulstillinkskontroll viss du har mistande om at noko er ut av stilling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå