Gå til innhold

Nec 20WGX2 støy

Torulv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper dette skyldes trafo i strømforsyningen.

Litt mer teknisk:

Dette kommer vel gjerne av at switche IC i power ikke er riktig dimensjonert til jobben den skal gjøre, evt at det er en billig type som lager litt lyd.. :)

(jeg husker ikke hva konklusjonen var, men dette ble nevnt på et kurs jeg var på ifjor)

Kort sagt, det trenger ikke være noe feil selv om du har litt støy fra poweret, men ja, det er fryktelig irriterende. Du kan, hvis du har kunnskap, åpne skjermen og spraye lim på trafo for å evt eliminere støyen.

Lenke til kommentar

Vet du hva begrepet for trafo er på engelsk, så jeg får googla litt på denne modellen. Jeg synes det er uakseptabelt at en skjerm for 4200 kroner skal ha dette problemet. Har også snakka med en annen eier, og han hadde ikke dette problemet.

Lenke til kommentar
Vet du hva begrepet for trafo er på engelsk, så jeg får googla litt på denne modellen. Jeg synes det er uakseptabelt at en skjerm for 4200 kroner skal ha dette problemet. Har også snakka med en annen eier, og han hadde ikke dette problemet.

9376609[/snapback]

Translator eller Converter?

Lenke til kommentar

Fikk svar fra kundeservice, de sa at det ikke skulle være noe forstyrrende lyd, og nå har jeg henvendt meg videre til garantiservice. Jeg vet ikke om jeg får en erstatning (ny) eller om den blir reparert, men siden den var DOA (dead on arrival) så er det vel ny jeg skal få, eller? Stretto.no var hvertfall ikke til noe hjelp så langt.

Lenke til kommentar

Trafo er norsk og er en forkortelse for transformator (ja det er samme på norsk som på engelsk).

Beklager at jeg ikke utdypa innlegget mer enn det jeg gjorde, men når man jobber med slike ting daglig tenker man ikke alltid over at andre ikke har kjennskap til emnet.

Ser forøvrig at du snakker om at den var DOA, noe du ikke nevner i din første post.

Til sist kan jeg nevne at trafo støy er rimelig vanlig i plasma paneler (har ikke erfaring med lcd, men er nok samme der) og det er tilfeller der man kan få ny enhet, avhenger mest av hvem man snakker med på support siden.

Lenke til kommentar
Fikk svar fra kundeservice, de sa at det ikke skulle være noe forstyrrende lyd, og nå har jeg henvendt meg videre til garantiservice. Jeg vet ikke om jeg får en erstatning (ny) eller om den blir reparert, men siden den var DOA (dead on arrival) så er det vel ny jeg skal få, eller? Stretto.no var hvertfall ikke til noe hjelp så langt.

9379074[/snapback]

Er meget fornøyd med min nyinnkjøpte 20WGX2 Pro.

Er en (for meg knapt hørbar) høyfrekvent lyd når den er tilkoblet en påslått PC. Det kan minnes om lyden fra led-belyste tastatur - bare mye svakere. Når jeg skrur av PC'en forsvinner lyden selv om skjermen fortsatt har strøm.

Må legge øret inntil skjermen for å være i stand til å høre lyden, men kanskje det er dette du siterer til og at lyden for andre kan oppleves som irriterende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...