Gå til innhold

Overføre penger til samboer


voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og dama/samboer'n (vi er ikke registrerte samboere) har nettopp solgt en leilighet. Overskuddet gikk inn på min konto. Jeg ønsker nå å overføre ca. 30 000 kroner til min samboers konto.

 

Kan jeg gjøre dette uten å få spørsmål fra diverse myndigheter? Eller uten at det klusser til neste års skatteoppgjør el.l.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg og dama/samboer'n (vi er ikke registrerte samboere) har nettopp solgt en leilighet. Overskuddet gikk inn på min konto. Jeg ønsker nå å overføre ca. 30 000 kroner til min samboers konto.

 

Kan jeg gjøre dette uten å få spørsmål fra diverse myndigheter? Eller uten at det klusser til neste års skatteoppgjør el.l.?

9376438[/snapback]

 

 

Så vidt meg er bekjent så logger banken alle store pengebeløp og melder ifra dette til skattemyndighetene.

 

Hvorfor ikke lage en felleskonto og sette inn pengene der og la henne disponere den ? Når kontoen er i begges navn og det blir registrert overføringer til å fra kontoene der så blir ikke dette registrert på samme måte.

Lenke til kommentar

Du kan ta det helt med ro. Hvis det var en felles leilighet hvor dere skal dele overskuddet er det bare snakk om pengeflytting. Om om skattemyndighetene mot formodning skulle stille spørsmål har dere jo en en forklaring på beløpet.

 

De fleste ligningsfunksjonærer er tross alt fornuftige mennesker, og de er nok mer opptatt av "tanter i Sveits" enn om slike småting.

Lenke til kommentar
Tror neppe 30.000 er et beløp som banker legger noe merke til. Det foretas jo mange titusener (hundretusener?) transaksjoner på 10.000 eller mer i døgnet her i landet.

9412242[/snapback]

 

 

 

jeg har transaksjoner på mellom 5-140k mellom meg og en annen person opptil flere ganger iåret. Ingen som har reagert på dette til nå.

 

--thomas

Lenke til kommentar
Nå er 30'000 ikke lite penger heller.. jeg har ikke 30'000 på brukskontoen min, og jeg tviler på at du også har det, så jeg ser ikke noen grunn til å komme med ett slikt nedlatende uttrykk om at 30'000 ikke er mye penger..

 

For noen er det veldig mye penger..!

9412806[/snapback]

 

Det er mye penger for mange, ja. Men beløpet i seg selv er ikke så stort at det er fare for at noen skal tro at det er noe snusk på gang selv om det overføres 30 000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...