Gå til innhold

Kan 7210 motta bilder fra 7650 via IR?

Anbefalte innlegg

Kan egentlig 7210 motta bilder via IR fra 7650? En kollega på jobben har 7650, og jeg skulle gjerne ha hatt noen av de bildene han har :)

Han klarer fint å sende bilder til T68I (den med 256 farger, den første mobilen Ericsson lagde med fargeskjerm, mener den het T68I hvertfall).

Han klarer fint å sende visittkort via IR til meg (så det utelukker hvertfall at IR`en min ikke fungerer), men bilder går bare ikke, noe jeg syntes er latterlig når det går på den første Ericsson`en med fargeskjerm.

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei det går ikke å sende slik, vet det for jeg har 7650 og dama har 7210. Det kommer vel av at 7210 håndterer bilder på en annen måte og har ikke et filsystem på samme måte. Løsningen er å installere Nokia PC Suite (laste ned gratis fra Nokia) på en PC med IR-adapter (kjøp adapter hos komplett.no eller bruk en laptop hvor 90% av maskinene har IR).

Lenke til kommentar

Takker og bukker, men siden jeg er helt nybegynner med Nokia PC Suite, kan han jeg kjenner med 7650 upploade bildene til pc`en hvis vi bruker en ver. av Nokia PC suite som fungerer for 7650 og jeg deretter sende dem til min 7210 ?

Lenke til kommentar

Det virker som T68 er ganske snill med det å ta imot bilder.. Med P800'en min klarte jeg å sende bilde til en T68 uten problemer (via IR), og dette bildet var 640x480.. men en 7210 ville ikke ta imot. Mulig det har noe med størrelsen på bildet, at mange telefoner er kresne, og vil ha akkurat den størrelsen de takler, eller noe sånn.. Eller kanskje de bare er sære..

Lenke til kommentar

Fyren med 7650 kan sende bildet til PC med IR-adapter om han bare velger bildet og velger "Send - Via IR" i menyen. Deretter bruker du programmet Nokia Image Converter i PC Suite-pakken for å sende bildet til din telefon (finn tilkobling menyen i din telefon og skru på IR først).

Det som kan være lurt er å skalere bildet til 128x128 pixel oppløsning først for det passer best for din telefon mens 7650 bruker større bilder Bruk PaintShop Pro eller noe slikt til dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...