Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med nedlastigshastighet.

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi fikk oss nettop 10Mbit internett fra lyse og en router av typen d-link DIR-655.

Til denne er det tilkoblet 3 pcer med kabel, og problemet er at det bare er 2 av pcene som får den nedlastigshastigheten som de skal ha. Den tredje får 300kbits i nedlastigshastighet mens oppladningshastigheten ligger på rundt 10mbit.

Innstillingene er lik på alle 3 pcene, og har prøvd med forskjellige netverkskabler mellom routeren og den pcen som har for lav nedlastigshastighet.

Eneste forskjellen jeg har lagt merke til er at; hos den pcen som har lav nedlastingshastighet fins der et ikon som heter internet connection under internett gateway i mappen network connections, dette er ikke tilfellet på de andre 2 pcene.

NB: Bilde vedlagt.post-64084-1188297089_thumb.jpg

Netverkskortet er foresten internt på hovedkortet og er av typen NVIDIA nForce Networking Controller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Prøvde med disse innstillingen og nedlastigshastigheten gikk opp til 2 393 kbit/s, men er fremdeles en del ifra det den skal være. Kan det ha noe med at jeg har amd 64 CPU med cool`n`quiet eller hva det heter aktivert?

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Prøvde med disse innstillingen og nedlastigshastigheten gikk opp til 2 393 kbit/s, men er fremdeles en del ifra det den skal være. Kan det ha noe med at jeg har amd 64 CPU med cool`n`quiet eller hva det heter aktivert?

9376731[/snapback]

Det vet jeg ikke. Den enkleste løsningen kan være å sette inn et nettverkskort til hvis ikke noen andre har en god ide :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...