JaneATaber Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hei, Jeg har følgende hovedkort og lurer på om hvilke prosessor jeg kan oppgradere til? har pr idag en Amd 3200(barton).. Har jeg noen valg eller må jeg bytte ut både hovedkort, cpu, ram, skjermkort? Forslag taes imot med stor takk. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Eg tror det bare var en raskere modell enn din, en 3400+. De er uansett gått ut av produskjon for flere år siden, og umulig å få tak i. Er redd for at en total oppgradering er eneste realistiske mulighet. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Uansett med dagens priser ville du med ca 2500kr greid å kjøpe ett monsteroppsett i forhold til det du har nå. Amd leverte en 3400 men den blir nok vanskelig å få tak i desverre, har du evt vurdert å prøve å klokke systemet ditt? Lenke til kommentar
orange Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Hvis du følger din egen link og trykker på "CPU support list" ser det ut som om du har den kjappeste prossesoren kortet ditt støtter. Edit: du kan vurdere å kjøpe et nytt HK som støtter ditt gamle grafikkort og minne - men sannsynnligvis vil du bli mere fornøyd med en helt uskiftning. Hvis du absolutt vil beholde gamle komponenter kan du se i prisguiden etter hovedkort som støtter både DDR og DDR2 RAM og som har støtte for påde PCIe og AGP grafikkkort. Endret 28. august 2007 av orange Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Æsj... Systemet er allerede noe overklokket det er i grunn en amd 2500 (barton) som kjører på 3200.. vil ikke tyne den så mye mer.. Kan noen av dere som har peiling hjelpe meg å velge noen komponenter for oppgradering? Kanskje et intel oppsett? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 den var ny Max capacity: Up to 3GB by 4 DIMM slots altså bare 3gb på dual channel... men har du mye minne og hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Jeg har 1 GB minne + ATI Radeon 9500 pro (agp) Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 ca 2500-3000,- ? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 den var nyMax capacity: Up to 3GB by 4 DIMM slots altså bare 3gb på dual channel... men har du mye minne og hvilket skjermkort har du? 9376166[/snapback] Egentlig 4GB, men 32-bits = 3GB . Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Forslag med Intel. Forslag med AMD. Klarte ikke holde det helt på budsjettet, men nesten. Begge disse oppsettene er respektable med tanke på pris. Overklokker du det i tillegg så mener jeg du ville fått relativt mye for pengene. Det er selvsagt andre løsninger som sikkert er bedre, men det kan sikkert andre komme med innspill på. Edit: Regner med at du har det øvrige... Endret 28. august 2007 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 den var nyMax capacity: Up to 3GB by 4 DIMM slots altså bare 3gb på dual channel... men har du mye minne og hvilket skjermkort har du? 9376166[/snapback] Egentlig 4GB, men 32-bits = 3GB . 9376999[/snapback] det står faktisk på siden at det støtter bare 3gb ikke noe med 32bit eller 64bit! men uansett Men hadde det vært snakk om mindre budsjett hadde det vært greit å godt videre med dette systemet også =) Men husk at du kjøper en ting viss du har litt eldre psu. For dette korte har 20pins atx kontakt og nye hovedkort krever 24pins, overgang koster rundt 75kr =) Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hei. Har du tenkt å bruke det gamle skjermkortet, så har du mye dårligere valgmuligheter. Er lite hovedkort i dag som støtter AGP, og de som fins er ikke av de beste ytelsesmessig. Men skal prøve å sette opp et rimelig forslag til en oppgradering. Hvilket kabinett har du i dag, og størrelse på strømforsyningen? Og har du noe krav til spill eller lignende du skal kjøre? Ofte så baller det på seg når man skal oppgradere gammelt utstyr, det vet jeg allt om... Nettulf Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Jeg har pr idag et chieftec dragon kabinett, vet ikke helt hvilken type men det er en av de første som dukket opp... Strømforsyning: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317272 Vil denne strømforsyningen fungere fint med Asus P5k kortet? Spiller ikke så veldig mye men... det hender jeg tar litt av med need for speed noen ganger... Når det gjelder skjermkortet så har jeg ikke tenkt å bruke det videre.. Jeg synes igrunn Intel oppsettet fra -LIKMARK- så veldig bra ut, kommer sannsynligvis til å gå for denne! Har også sjekket litt rundt og det er vist endel som har klokket denne prosessoren til over 3 ghz, med standard kjøler.. Er det foresten foreskjellige steppinger ute å går her? Annet jeg bør tenke på? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Strømforsyningen skal holde til det oppsettet med mindre du drar i gang 10 harddisker Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hei. Har du tenkt å bruke det gamle skjermkortet, så har du mye dårligere valgmuligheter. Er lite hovedkort i dag som støtter AGP, og de som fins er ikke av de beste ytelsesmessig. Men skal prøve å sette opp et rimelig forslag til en oppgradering. Hvilket kabinett har du i dag, og størrelse på strømforsyningen? Og har du noe krav til spill eller lignende du skal kjøre? Ofte så baller det på seg når man skal oppgradere gammelt utstyr, det vet jeg allt om... Nettulf 9377374[/snapback] Om han har tenkt å beholde det skjerkortet så finnes det vel i dag allerede integrerte løsninger som er raskere? Tenker da på AMD sitt integrerte x1250 som baserer seg på x700... Da har han mulighet til å oppgradere til PCIe-skjermkort om han får bedre råd senere også Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Når det gjelder skjermkortet så har jeg ikke tenkt å bruke det videre.. 9378080[/snapback] Men tanken var god den, L4r5:) Endret 29. august 2007 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hei. Støtter Intel forslaget til -LIKMARK- i en tidligere post her. Spiller du ikke de heftigste spillene, kan du kanskje vurdere et passivt kjølt Geforce 8600GT kort i stedet for. Er omtrent lik i pris, lager ikke støy og har støtte for DX10. Kan også kutte et par lapper på hovedkort hvis du har stramt budsjett, men det fra Asus som er satt opp er jo et bra kort. Nettulf Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 "Tenker da på AMD sitt integrerte x1250 som baserer seg på x700" Baseres ikke xpress 1250 seg på x300 da? Sitter på hordalans skolepc som bruker ca det samme innebygde kortet(xpress 1270). Jeg får ikke testet ytelse pga vi ikke har admin rettigheter. Bare så det er sagt:) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Baseres ikke xpress 1250 seg på x300 da?Sitter på hordalans skolepc som bruker ca det samme innebygde kortet(xpress 1270). Jeg får ikke testet ytelse pga vi ikke har admin rettigheter. Bare så det er sagt:) 9391717[/snapback] Baserer seg nok på x700. Kilde Det er godt nok til å dra Battlefield Vietnam på dugelig kvalitet i hvertfall. Andre spill har jeg ikke testet med det, så det skal jeg ikke uttale meg om edit: Det er et hav av forskjell ned til x300 som jeg også har prøvd... Endret 30. august 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå