thaakedal Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hei. Er det noen som vet om noen produkter som kan hjelpe meg med å beholde horisonten rett på kamerabildet når jeg filmer i seilbåt? Lurte på om det finnes et slags oppheng til kameraet som man kan feste i båten. På forhånd takk. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Hmm... det finnes jo en del sånne «mini-steadycams» tror jeg. Så en som hadde lagt ut en oppskrift av dette på internett også. I form av en slags stav som var festet på bunnplaten av kameraet (der du skrur inn stativet). Må lete litt først i såfall. Du kan jo prøve å søke etter «mini steadycam homebrew» eller noe lignende i Google? EDIT: Fant noe her hvis du er villig til å mekke litt selv. Endret 28. august 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
ttorneby Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Trådstarter tenker nok mer på et stativ som enten aktivt eller passivt sørger for å holde kameraet helt stabilt uavhengig av bevegelsen til dekket på seilbåten. Altså et kamerastativ som kan festes til en båt (trenger ikke å henge dere opp i festemåte), men som holder kameraet stabilt, f.eks. ved hjelp av gyroer el. Noen som har kjennskap til slikt utstyr? Endret 28. august 2007 av ttorneby Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) 1. Finn en treplate 2. På midten fester du en skrue som passer til hullet under kameraet 3. Fest en tråd i hvert hjørne, og heng hele riggen fast i noe EDIT: Rask illustrasjon EDIT 2: Om man ønsker enda bløtere bevegelser kan man også bruke elastisk oppheng. Pass bare på at forskjellige kameraer (pga vekt og tyngdepunkt) vil kreve forskjellig strikk. Endret 4. september 2007 av bosannes Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Er den metoden prøvd ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå