Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen starter ikke, men den "lever"

Anbefalte innlegg

Har akuratt kjøpt meg noen nye deler.

- Q6600

- XFX GeForce 8800GTS 550M 640MB XXX (Hadde fra før)

- 2 x Corsair TWIN2X PC6400 1024MB

- Hiper-R 520W (Hadde fra før)

- Asus P5K-E/WIFI-AP

Det som er problemet er at den noen ganger ikke starter opp..

Jeg kan sitte en hel dag på pcen, men på kvelden slår jeg den av.

Så på morgenen neste dag vil den ikke starte. Den starter opp viftene går rundt, men så skrur den seg av. Når jeg skrur av strømmen på PSU noen ganger og prøver igjen, så starter den opp igjen som ingen ting skulle hvert galt..

Det jeg lurer på da, hva er det som er problemet?

CPU, HK eller minnet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, orket ikke å lete etter jumpern, tok heller bare ut batt..

CMOS ble hvertfall tilbake stilt. HK står i første post ;)

Men vet ikke om det fungerer enda. For den fungerer bare når den har sått over lengre tid, som feks over natta..

Lenke til kommentar
Sikkert PSU´en...Hiper er kjent for mye eeehhhh....dritt :D

9376222[/snapback]

har ikke hatt noe problem med den jeg.. Har fungert helt perfekt.. Men pcen starter jo opp, men det kommer ikke noe bilde.. Også starter den på nytt.

Men du mener at det kan være den?

Lenke til kommentar

9376222[/snapback]

har ikke hatt noe problem med den jeg.. Har fungert helt perfekt.. Men pcen starter jo opp, men det kommer ikke noe bilde.. Også starter den på nytt.

9376249[/snapback]

Jeg hadde en hiper 520w eller 525w på ett ganske strømmkrevende system. Den kortsluttet plutselig og tok fyr en natt.... :wallbash: skummle greier :scared:

Jeg vil si at det er enten den eller hovedkortet ditt. Det letteste ville være og låne noen andre sin PSU og se om problemet forsvinner, hvis du har muligheten vel og merke ;)

amdme

Lenke til kommentar

9376222[/snapback]

9376249[/snapback]

les på komplett angående Hiper kjøp, mye klager ja! blant annet akkurat det med at pcen slukker.. den leverer ikke noe særlig effekt..den er dessverre dårlig. kjøp deg en chill innovation, den finnes på amentio tenker jeg. billig og bra

Lenke til kommentar

Ok, men da kan det jo hende at det problemet er ordnet da.. Skal se hva som skjer utover kvelden.. Driver med en sak hos netshop om at Q6600 er for svar.

Den virker som den er ugjevn, CPU altså.. Så får se hva som skjer etter det, om jeg skaffer meg en ny.. :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg tror jeg også har fått samme probleme.. har hatt pcen i ca.3 uker..

så når jeg satt og spilte så plutselig slå den seg av :S så ventet jeg ca. 30 min. så gikk den på igjen. men den slå seg av igjen etter 10min.

nå kommer det ikke lenger enn til logoen av hovedkortet med en gang den begynner og boote..

Kan vel være det er hovedkortet? :dontgetit:

Edit: får vente og se over natta å se om den funker da..

Endret av Sandland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...