ironduke Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Vurderer å kjøpe varer på ebay, men viss jeg kjøper en vare til over 200 kroner må jeg jo betale toll og moms. Har hørt noe om at du kan få sender til å skrive at det er en gave, og da slipper man dette. Stemmer det? Og er det lov? Lenke til kommentar
lupah Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Vurderer å kjøpe varer på ebay, men viss jeg kjøper en vare til over 200 kroner må jeg jo betale toll og moms. Har hørt noe om at du kan få sender til å skrive at det er en gave, og da slipper man dette. Stemmer det? Og er det lov? 9375752[/snapback] Ja, du kan sende en melding til selgeren og be han sende som Gift og også skrive på en lavere verdi på pakken, under 200kr, for å få den tilsendt uten tollavgifter. Dette funker forsåvidt bare når du kjøper fra privatpersoner, ettersom butikker har faste rutiner og ikke "trikser" med slike ting. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Vurderer å kjøpe varer på ebay, men viss jeg kjøper en vare til over 200 kroner må jeg jo betale toll og moms. Har hørt noe om at du kan få sender til å skrive at det er en gave, og da slipper man dette. Stemmer det? Og er det lov? 9375752[/snapback] Ja, du kan sende en melding til selgeren og be han sende som Gift og også skrive på en lavere verdi på pakken, under 200kr, for å få den tilsendt uten tollavgifter. Dette funker forsåvidt bare når du kjøper fra privatpersoner, ettersom butikker har faste rutiner og ikke "trikser" med slike ting. 9377345[/snapback] Hvordan er det ellers å handle på ebay? er det trygt? Lenke til kommentar
lupah Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Vurderer å kjøpe varer på ebay, men viss jeg kjøper en vare til over 200 kroner må jeg jo betale toll og moms. Har hørt noe om at du kan få sender til å skrive at det er en gave, og da slipper man dette. Stemmer det? Og er det lov? 9375752[/snapback] Ja, du kan sende en melding til selgeren og be han sende som Gift og også skrive på en lavere verdi på pakken, under 200kr, for å få den tilsendt uten tollavgifter. Dette funker forsåvidt bare når du kjøper fra privatpersoner, ettersom butikker har faste rutiner og ikke "trikser" med slike ting. 9377345[/snapback] Hvordan er det ellers å handle på ebay? er det trygt? 9379103[/snapback] Ja, så lenge du handler fra selgere med veldig bra rep som har solgt mye før. Jeg har handlet en del på Ebay selv, og har ikke hatt noen problemer. Så bare ta forhåndsregler og vær oppmerksom på hvem du handler med, og bruk Paypal eller evn oppkrav som betalingsform. Paypal er vel det mest vanlige, og alltid det jeg har brukt i hvert fall. Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Har handlet mye på Ebay fra personer/butikker i Usa. De fleste har sendt som "gift" til meg. Har fått pakken rett hjem eller henta direkte på postkontoret. Kun et par ganger jeg måtte betale toll da de skrev hva pakken inneholdt og verdi osv. Altså ikke krysset av som "gift". Sist jeg handla fikk jeg sendt en mc-dress som "gift". Betalte ikke toll inn til norge. Betalte med kort via PayPal ca 3500kr til selger. I Norge koster samme dress i butikken ca 8000,- ! Lav dollarkurs nå er også gunstig Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Når dere skriver toll regner jeg med at dere mener moms. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå