Barry White Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Hei, jeg er ikt-lærling nå, og prøver å lære meg ditt og datt. I en server vi har her står det IBM 1GB brikker i. Når vi kjøpte fire slike kostet de 6000kr til sammen. Hva er det som gjør at de er så dyre? Hvilke specs? Hva med denne?? Går vel ikke an å bare stappe inn vanlig SDRAM fra den gamle hjemmepcen i slike maskiner? Takk for ev. svar jeg får! Endret 28. august 2007 av foilltank Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Den ene typen er DDR, ergo den andre typen du linker til vil ikke fungere. Grunnen til at de er dyre er dels at det er original IBM vare, dels at det er EEC brikker (som vanligvis er forbeholdt servere og større workstations der stabilitet er mer prioritert enn ultra høy ytelse) Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 IBM-minebrikkene har ihvertfall ECC, som står for Error Correcting Code. Det er en teknologi som ofte brukes på server-minne, og brikkene koster gjerne litt mer. De siste brikkene du nevner er SDRAM, altså en utdatert type som nesten ikke blir produsert lenger. (De står også oppført som "Status: Discontinued") Det merkes også på prisene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Ja det glemte jeg. Det faktum at det produseres SVÆRT lite av disse gamle RAM typene er også en grunn til at minneprisen skyter i været for disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå