Gå til innhold

Bruker dere magnetisk skrujern i PC-en?

Anbefalte innlegg

Jeg har bygget mange maskiner allerede og brukte å tenke at det er ikke så bra å bruke magnetisk skrujern innen PC-en pga. magneten kan være førlig for komponentene, men har sett mange som gjøre det og lurer på om dette er bare en myte.

Hva dere synes? Bruker dere magnetisk skrujern i maskinen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det eneste som kan gå galt, så vidt jeg vet, er om du kommer nær en harddisk med informasjon på. Jeg tror den er det eneste som kan bli direkte påvirket av magneter inni der.

9375605[/snapback]

Ikke sikker på om du vet det, men den trolig kraftigste magneten du har i huset ditt ligger inni harddisken din. Det skal MYE magnetisme til for å ta knekken på en harddisk. :)

Lenke til kommentar
Det eneste som kan gå galt, så vidt jeg vet, er om du kommer nær en harddisk med informasjon på. Jeg tror den er det eneste som kan bli direkte påvirket av magneter inni der.

9375605[/snapback]

Ikke sikker på om du vet det, men den trolig kraftigste magneten du har i huset ditt ligger inni harddisken din. Det skal MYE magnetisme til for å ta knekken på en harddisk. :)

9375723[/snapback]

O.o

Da tar jeg det for god fisk. Min uttalelse var ikke basert på erfaring eller sikker viten. :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker så langt det lar seg gjøre magnetiserte skrujern. Ser noen er litt bekymret for harddisken, men jeg kan garantere at et skrujern ikke gjør skade her, vel og merke såfremt man ikke moser skrujernet inn i harddisken/tilkoblingen.

Bekymringen ligger i å miste skruen nedi kabinettet og på hovedkortet, noe som i verste fall kan føre til kortslutning og da føre til defekt hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...