chokke Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Mareritt noen? Er dette et gjenferd, eller et psykologisk puss? Har selv hatt mange DRØMMER som har føltes ganske ekte som går utafor noen fysiske lover, og de føles ekte, men i ettertanke så var det og er det en DRØM. Ikke noe gjenferd. Forresten: Går en dokumentar klokka 22:30 (ca 10 min til) på National Geographic Channel. Legg merke til kursiv skrift. Skal selv få med meg denne Endret 6. november 2007 av chokke Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Åh Gud (pun intended) for en kjedelig debatt dette har blitt. Kan dere vennligst slutte å kjøre dere fast i ett spor? Slu: Kan du vennligst slutte med å presentere ubeviste ting som konkrete fakta? Chokke: Kan du vennligst slutte å avfeie det faktum at vi mennesker enda har en hel haug å lære, og at vitenskapen ikke forklarer alt? Beklager om jeg fornærmet dere, men dette har virkelig kjørt seg fast. Skikkelig AMD vs Intel, dette her Endret 6. november 2007 av Der Kommissar Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Du tror jo på overnaturlige vesener selv, da, Melisma. ja jeg tror på at det finnes noe etter døden ja.. men jeg vet jo ikke! synes bare det er rart at ingen av mine som har dødd kommer til meg og hilser på, derfor har jeg mine tvil om at man trasker rundt blandt de levende når man dør.. men hvem vet, inte du, hvem vet, inte jag.. Ozelot: mulig noen har en sterkere evne til å oppfatte eller se ting.. men jeg er ikke en av dem i så fall.. Endret 6. november 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Chokke: Kan du vennligst slutte å avfeie det faktum at vi mennesker enda har en hel haug å lære, og at vitenskapen ikke forklarer alt? Det har han da vitterlig ikke gjort heller. Problemet ligger i at folk lager seg en uvernatrurlig forklaring - som de nekter å gå bort fra, det blir jo enklere spnn - før de har sett på hva annet som kan ha vært årsaken til at mystisk ting x skjedde. Endret 6. november 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Åh Gud (pun intended) for en kjedelig debatt dette har blitt. Kan dere vennligst slutte å kjøre dere fast i ett spor?Slu: Kan du vennligst slutte med å presentere ubeviste ting som konkrete fakta? Chokke: Kan du vennligst slutte å avfeie det faktum at vi mennesker enda har en hel haug å lære, og at vitenskapen ikke forklarer alt? Beklager om jeg fornærmet dere, men dette har virkelig kjørt seg fast. Skikkelig AMD vs Intel, dette her Jeg er da vitterlig klar over at vi ikke vet alt. Jeg har sagt det så utrolig mange ganger at jeg hadde håpet folk hadde fått det med seg. Men det som er, er at jeg må da få lov til å være skeptisk og dele synet mitt med andre? På den dokumentaren ble det nevnt (jeg sier ikke bevist, bare en tankevekker) at hjernen påvirkes av MAGNETISKE felt. Et av disse "utrolig hjemsøkte" slottene var det visst en jernstøtte under senga, som LAGER et magnetisk felt. Her prøver de å sette LOGISKE forklaring på ulogiske fenomen. Forstår? De snakket også om en bar, og igjen, var forskjellen på rom til rom HVOR MAN SÅ FOLK en ganske god prosentøkning av en eller annen definisjon som jeg ikke husker nå så må selv innrømme at denne var litt på kanten. Et annet sted i denne baren hadde en dame visstnok blitt fysisk dytta ned en trapp av "noe". Det viste seg at dette stedet innehold karbonmonoksid, faktisk over en anbefalt dose. Karbonmonoksid frembringer en følelse av at rom blir mindre og svette før man eventuelt besvimer: Carbon monoxide poisoning and "haunted houses" Symptoms of carbon monoxide poisoning include listlessness, depression, dementia, emotional disturbances, and hallucinations. Many of the phenomena generally associated with haunted houses, including strange visions and sounds, feelings of dread, illness, and the sudden, apparently inexplicable death of all the occupants, can be readily attributed to carbon monoxide poisoning. In one famous case, carbon monoxide poisoning was clearly identified as the cause of an alleged haunting. Dr. William Wilmer, an ophthalmologist, described the experiences of one of his patients in a 1921 article published in the American Journal of Ophthalmology. "Mr. and Mrs. H." moved into a new home, but soon began to complain of headaches and fatigue. They began to hear bells and footsteps during the night, accompanied by strange physical sensations and sightings of mysterious figures. When they began to investigate the symptoms, they discovered the previous residents of the house had similar experiences. An examination of their furnace found it to be severely damaged, resulting in incomplete combustion and forcing most of the fumes (including carbon monoxide) into the house rather than up the chimney.[41] A report published in 2005 described a 23-year old female victim of carbon monoxide poisoning, found delirious and hyperventilating, who saw a "ghost" while in the shower. A new gas water heater had just been installed in her home, apparently improperly, which flooded the house with carbon monoxide when the victim closed all the exterior windows and doors and took a shower. Hva wikipedia sier... Eneste motbeviset var en klarsynt gammel dame, eieren av baren og en til om jeg husker rett som bare kunne bevise ved at de "visste" hva de hadde sett. Uansett, igjen. VI KAN IKKE FORKLARE ALT. Men ikke noe vits å avfeie alt som heter forsøk på vitenskap fordi man "vet" hva man har sett. Bare tenk på det. Og spøkelser/ånder/poltergeist/gjenferd er blitt en KULTUR, noe som ikke vil gå bort med det første. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Fikk ikke med meg dokumentaren... Noen som kan si hva den heter? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Is it real: ghosts Noe i den duren. *venter i spenning* Endret 7. november 2007 av chokke Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg tror aldeles ikke på spøkelser, ånder eller noe sånt noe. Faren min er heller ikke noe troende på noenting helt til en tidlig sommerdag. Det var ingen på hytta, hadde ikke sett noen mennesker eller dyr hele dagen, og skulle gå i ved-kjelleren (åpen bod under hytta dekket med netting) og hente ved. Åpnet porten, og plutselig kommer det en kraftig vind blåsende rett i ansiktet hans med en skremmende ulelyd. Fikk visstnok frysninger og den følelsen av at noe/noen står rett bak deg. Han ble helt paralysert, slapp alt veden og satte seg i bilen rett hjem. Uten å låse hytta og alt. Tok en stund før han fortalte det til noen, og etter den hendelsen så tror han på spøkelser/ånder. Og jeg gjentar: Han er ikke noe som helst troende. på noenting. ikke i det heletatt. Men denne hendelsen har virkelig skremt han. Selv sier han at den vinden ikke kna ha vært noe annet. Blåste ikke noe den dagen, ingen fugl som fløy rett ut osv. Selv har jeg vanskeligheter med å tro dette, men han står virkelig på sitt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Kanskje fordi det er en unik opplevelse. Som med disse "klarsynte". De tror kun på det fordi de "vet" hva de har sett. Og det er vel det eneste beviset de har... Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ja, hvorfor ikke. Det er noen som går igjen hos oss, men ingenting farlig. Det som er rart er at det bare er de som er under 14 i huset som har sett henne. Når vi har besøk, se også barn henne da. Det er litt kult da, hun sier at hun skal passe på oss og redde oss hvis det skjer noe Sounds strange, doesn't it Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg leste det i ei bok for litt tid siden. Det stod om en vanlig borger i USA som døde raskt av en bil, forstod det ikke - og han fortsatte sine daglige rutiner: gå på jobb, spise lunsj osv. Ett menneske må ikke forsto at man er død for å dø. Det du skriver er noe av det latterligste jeg har lest på lenge, spesielt når du faktisk tror på dette. Ikke tro på alt du leser, og heller ikke prøv å overbevis meg på noe som du ikke har bevis for. Spøkelser,julenisser og tannfeer er for barn. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Konklusjon: Ikke tro på noe som blir produsert eller kommer fra U.S.A Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Men tro på dine nærmeste slektninger når de mener de har opplevd noe overnaturlig og virkelig mener det Er derfor jeg tror på sånt. Ikke fordi jeg har lest det, eller sett noen youtube-filmer om det Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 nei, skal jeg tro på det så må det ha skjedd meg selv, og ingen andre.. Tror mye av hendelsene folk beskriver er ren og skjær ønsketenking.. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Men tro på dine nærmeste slektninger når de mener de har opplevd noe overnaturlig og virkelig mener det Er derfor jeg tror på sånt. Ikke fordi jeg har lest det, eller sett noen youtube-filmer om det "han kameraten som aldri lyver" derfor må det være sant. Så dere avfeier alt og alle som prøver å få frem en logisk forklaring? Det vanlige mennesket forstår veldig lite av naturen. Dermed tviler de på forklaringer. Bra jobba av Gud. Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 "han kameraten som aldri lyver" derfor må det være sant. Hvis du ikke stoler på dine nærmeste som mor, far, onkel, tante, bror, søster, bestemor, bestefar, så er det tydelige problemer i familien. Hos meg er det ikke sånn. Så dere avfeier alt og alle som prøver å få frem en logisk forklaring? Nope. Lurer på hvor du har det fra. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) "han kameraten som aldri lyver" derfor må det være sant. Hvis du ikke stoler på dine nærmeste som mor, far, onkel, tante, bror, søster, bestemor, bestefar, så er det tydelige problemer i familien. Hos meg er det ikke sånn. Så dere avfeier alt og alle som prøver å få frem en logisk forklaring? Nope. Lurer på hvor du har det fra. Vil si at wikipedia (ja, jeg vet at "hvem som helst" kan endre ting der) er litt mer troverdig enn "en kamerat som aldri lyver". Det har ikke noe med å stole på og ikke stole på i dette tilfellet. Hadde ikke trodd på en kamerat om "han hadde sett gud" eller om han fløy. Det hadde vel kanskje du? At om en kamerat hadde fortalt deg at han var ute og tok en flytur med kun kroppen sin, da hadde du ikke tvilt noe som helst? Det er hittil ingenting som sier noe som helst at en "kraft" skal hjemsøke hus, det er derfor jeg ikke tror på det. For å gjøre det helt enkelt: hadde prøve i klasserommet idag. Alle satt helt stille, vinduene var lukket, dørene ute fra gangen var også lukket. Men, døra rista, eller slo om du vil. Hva tyder det på? Spøkelse, eller trykkforandringer på den ene eller andre siden? Endret 9. november 2007 av chokke Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 "han kameraten som aldri lyver" derfor må det være sant. Hvis du ikke stoler på dine nærmeste som mor, far, onkel, tante, bror, søster, bestemor, bestefar, så er det tydelige problemer i familien. Hos meg er det ikke sånn. Da er det nok problemer i familien min.. (sjokkerende.. not) Den hendelsen med faren min er jeg sikker på bare var at han hadde tatt et par glass eksta, falt og slo hodet og drømte veldig realistisk.. Nei jeg har ikke noe forklatring på det som skjedde der på hytta, men tror 100% ikke på det han sier. no way! En kraftig vind som kommer ut av intet som nesten blåser han over ende, og gir han en sterk ubehag følelse som et gjenferd nesten går tvers igjennom han, så ble pissredd og bare dro fra hytta med en gang? Eneste jeg har å si til sånt: skål... Har man noe konkrete vitenskapelige bevis på at det virkelig finnes gjenferd/spøkelser/ånder? Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Trur ikke på sånt gitt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå