Slu Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Skarstad: En LEGENDE. Legende. Akkurat som legenden om Aleksander den Store - og, whoa, den er jo sann?! Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Skarstad: En LEGENDE. Legende. Akkurat som legenden om Aleksander den Store - og, whoa, den er jo sann?! :!: Uansett, det står folklore, som betyr sagn. Endret 5. november 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Altså, nå vil jeg kanskje ikke holde meg helt nøytral, som jeg skrev tidligere i tråden. I lied! Uansett: Tror definitivt at det er mye "mellom himmel og jord" som vi enda har igjen å finne ut av, men å avfeie at det skjer merkelige ting irriterer meg grenseløst. Håper virkelig de av dere som alltid er bastant i konklusjonene får dere en skikkelig guffen opplevelse av noe "overnaturlig" (altså, noe som vi ikke kan si hva er for noe). Er selv ganske skeptisk til dette med måleinstrumenter osv. - som regel får for eksempel de elektroniske måleinstrumentene som oftest utslag av ledninger osv. Og sånne "orbs", det er jo enkelt og greit støv på linsa. Så selv om det kanskje er ting og tang vi enda ikke har funnet ut av, synes jeg vi ikke burde avfeie at de er til, ei heller febrilsk presentere tvilsomme beviser. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Wikipedia tror jeg heller ikke er 110% sanne ang dette, men det var en gang tven slo seg på og skrudde opp lyden UTEN grunn... Satt og gamet WoW i Mara elns, ble pissredd Undrer på hva det var! Når vi ser på TV nede, så kommer plutselig dvd-skjermen opp, og dvd-skuffen går ut. Har hendt et par ganger. Men jeg tror ikke på gjenferd, spøkelser eller ånder (eller noe som helst overnaturlig for min del) Hva er et gjenferd? Hvordan oppstår det? hvordan kan det "leve" over lengre tid (et gjenferd har vel ikke akkurat prosesser/forbrenning i kroppen), hvordan får det tilført energi? Hvorfor har vi ikke bevis på at det finnes? Lenke til kommentar
Slu Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Gjenferd er som sagt døde. Enten kan dette være en "tidslomme" eller noe lignende, men tror ikke at gjenferd eller ånder trenger mat, drikke, energi eller noe lignende. xD Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Igjen, dette er grunnløse spekulasjoner. Lenke til kommentar
Slu Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hvis du synes det, kan du jo tilbringe en natt i et hjemsøkt hus? Må vel være noe lokalt der du bor som ryktes å være hjemsøkt. Ellers kan du komme til Moss i Østfold, mange ting her. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Gjenferd er som sagt døde. Enten kan dette være en "tidslomme" eller noe lignende, men tror ikke at gjenferd eller ånder trenger mat, drikke, energi eller noe lignende. xD hvordan kan gjenferdet være i ett, hvis det ikke får proteiner/mineraler og ulike byggestoffer slik at det holder seg sammen? og hvordan ser et gjenferd ut? edit: hva er en tidslomme? hva er definisjonen på et hjemsøkt hus? ville gjerne hatt svar på de andre spørsmålene også Endret 5. november 2007 av Stratosphere Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Hvis du synes det, kan du jo tilbringe en natt i et hjemsøkt hus? Må vel være noe lokalt der du bor som ryktes å være hjemsøkt. Ellers kan du komme til Moss i Østfold, mange ting her. Dumt at slike hus ikke eksisterer, da. Jeg har faktisk overnattet i hus som visstnok kal ha et gjenferd eller to, men jeg må ha gått glipp av det siden jeg sov så godt. Endret 5. november 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Slu Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Stratosphere, se min første post - der forklarer jeg masse. Skarstad... Du har sikkert hørt at hus er hjemsøkt etc, men masse er bare rykter - mens de færreste er sanne. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Dere misforstår! Vi (ihvertfall jeg) sier ikke at vi vet alt eller noenting, men at vi avfeier "ånder" og andre "levende" uorganiske vesner som er levninger av tidligere mennesker og dyr. Vi kan ikke sluke alt som blir sagt rått heller. Andre eksempler av samme sorten; fantasidyr som Nessy, Big Foot, Yeti osv osv. Alle disse "bevisene" har vist seg å være falske og det er ingenting som tyder på at de i det hele tatt kan eksistere. Derfor velger ihvertfall jeg å ikke tro på slikt med mindre dere kommer med gode beviser og ikke en historie som har blitt fortalt muntlig siden 1700-tallet av en full mann. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Skarstad... Du har sikkert hørt at hus er hjemsøkt etc, men masse er bare rykter - mens de færreste er sanne. Ingen er sanne med mindre du kan bevise noe annet. Lenke til kommentar
Slu Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Dere misforstår! Vi (ihvertfall jeg) sier ikke at vi vet alt eller noenting, men at vi avfeier "ånder" og andre "levende" uorganiske vesner som er levninger av tidligere mennesker og dyr. Vi kan ikke sluke alt som blir sagt rått heller.Andre eksempler av samme sorten; fantasidyr som Nessy, Big Foot, Yeti osv osv. Alle disse "bevisene" har vist seg å være falske og det er ingenting som tyder på at de i det hele tatt kan eksistere. Derfor velger ihvertfall jeg å ikke tro på slikt med mindre dere kommer med gode beviser og ikke en historie som har blitt fortalt muntlig siden 1700-tallet av en full mann. 1. Jeg snakker ikke om levninger og avdøde personer mer - men et fenomen som heter "Poltergeist", som deltar i fysiske handlinger mot personer. Man kan jo ikke overse at tusenvis av mennesker blir plaget av slike fenomen hver dag. Kopper flyr, stoler drar seg fram og tilbake, malerier og bilder flyr på veggen og knuser - ikke kom her og si at dette er vinden... 2. Det du sier om Nessy, Big Foot, Yeti og lignende. Slike dyr har blitt sett. Okey, kanskje ikke Nessy, men Yetier og "Big Foot" har blitt sett, og forskere, ja, til og med vitenskapsmenn, har sett slike skapninger. Men, det er vi, mennesket, som har gjort disse skapningene om til fantasidyr. De er jo bare naturlige dyr som kanskje er litt skremmende og store, derfor ser de jo "farlige ut" og rykter blir lagd. F. eks Yetien og Big Foot er større apelignende skapninger. Forskere sier at de tilhører apefamilien, men at de har større kropper, og at det ikke er mange av dem igjen. Okey, virker urealistisk ut, ikke sant, mine kjære skeptikere? Vel, etter min mening er slike skapninger naturlige skapninger som bare har blitt sett et fåtall av ganger, derfor virker det jo mystisk for folk som ser de, at man aldri har sett et slikt dyr før. Dere tror at vi har oppdaget mesteparten av fastlandet og det ikke er noen apelignende skapninger igjen? Vel, det ble nylig oppdaget ET NYTT FOLK i regnskogen. De lever av jakt og er fredelige. De er ikke sosialisert og har aldri hatt kontakt med omverdenen. Det viser jo bare at vi ikke har oppdaget hele denne jorden ennå, og at det er en stor, stor mulighet for at vi en gang i fremtiden oppdager disse Big Foot og Yeti rasene, og fastslår at de egentlig bare har levd på et avsidesliggende sted i lang tid, utenfor rekkevidden av menneskehetens oppdagere og vitenskapsfolk. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) 1. Jeg snakker ikke om levninger og avdøde personer mer - men et fenomen som heter "Poltergeist", som deltar i fysiske handlinger mot personer. Man kan jo ikke overse at tusenvis av mennesker blir plaget av slike fenomen hver dag. Kopper flyr, stoler drar seg fram og tilbake, malerier og bilder flyr på veggen og knuser - ikke kom her og si at dette er vinden... Jeg snakker med Gud hver dag, ikke kom her å si at det bare er hjernen min som spiller meg et puss eller jeg som driver med ønsketenkning. Endret 6. november 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Tror du på gjenferd/spøkelser/ånder? Så absolutt! Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Si meg, hva vet dere troende om poltergeist da? Det skjer bare? Det er bare der, kan ikke forklares, filmes, men kun fortelles om? Jøss, rart vi er skeptiske. Og er ikke akkurat overflod av aper som har noe som tilnærmet kan kalles menneskelig gange som vi vet om. Og kom ikke å si at vi hadde klart å overse noensinne en flokk som har levd inne i skauen altfor lenge uten noen som helst dokumter. Ikke et fotspor engang! Ser ei ut til at Wikipedia sin artikkel "beviser" noe som helst om dens eksistens. Uansett, tråden her omhandler poltergeist/gjenferd/spøkelse/ånder. Så dere mener at luft kan huske stemmer? Eller at noe fysisk setter svinginger iform av lyd ut i lufta som er under 300 hz? Dette må da stamme fra en konkret, eller fysisk kilde, som da igjen ville være mulig å måle. Senest idag i fysikken begynte jeg å lære meg om magnetiske felter, at ladninger sender ut magnetiske bølger, som kan regnes ut, måles og registreres. Og for at dette skal skje må en kraft innvirke. Og dere har sikkert hørt at energi hverken kan oppstå eller forsvinne? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Ah, det er nå min lærebok i religion kommer til nytte. Der står det noe slikt som at "VITENSKAPEN KAN IKKE MÅLE JESUS, DUMMINGER!" Endret 6. november 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 mange opplever disse "overnaturlige" tingene når de sover, våkner opp eller skal legge seg.. mulig man er litt i halvsøvne/drømmeland/hallusinasjoner ? jeg vet ikke.. men la oss si at det finnes spøkelser/gjenferd.. hvorfor kommer ikke de som har dødd fra meg og hilser på da? eller gir meg ett tegn? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Du tror jo på overnaturlige vesener selv, da, Melisma. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) mange opplever disse "overnaturlige" tingene når de sover, våkner opp eller skal legge seg.. mulig man er litt i halvsøvne/drømmeland/hallusinasjoner ? jeg vet ikke.. men la oss si at det finnes spøkelser/gjenferd.. hvorfor kommer ikke de som har dødd fra meg og hilser på da? eller gir meg ett tegn? Vel...hvem sier det er en automatikk som gjør at disse gjenferdene skal komme? edit: selv om det i mine tifeller aldri har hendt når jeg har nettopp våknet, eller skal til å legge meg(eller sover for den saks skyld). Endret 6. november 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå