Gå til innhold

Tror du på gjenferd/spøkelser/ånder?


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Hvis du sier at du var ingenting den gangen, så tar du feil. Du kan ikke ha vært ingenting. Noe må ha gjort deg til den du er i dag. NOE.

 

Hvorfor må vi(jeg) har vært "noe" for en millioner år siden? Og, det er jo noe som har gjort meg til den jeg er i dag, miljøet rundt meg og gene mine. Har du gått glipp av forplantningslæren mens du gikk på skolen?

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svarer til et tidligere innlegg om at vitenskapen ikke har greid å bruke apparater for å oppdage unaturlige fenomen: jo, man har kunnet det.

Det heter EMP, Electrical Magnetic Pulse. Det er et apprat som tar opp selv de minste lyder og lignende. Det er her dette blir spennende. Du ser, EMPen har flere ganger tatt opp stemmer og lyder som er på under 300mhz, som er en lydfrekvens. Vitenskapen har vist oss at ikke noe levende idag kan skape en lyd som er mindre enn 300mhz, men disse lydene som EMP-forskere har tatt opp i gjemsøkte hus, var på utrolige 100-200 mhz!

 

Det var stemmer av forskjellige personer som sa masse rare ting om at de savnet graven sin, ville at forskerne skulle komme seg bort og lignende. Har hørt det selv. Nesten hvisking... Creepy... :dontgetit:

 

By the way: angående Bell Witch-hendelsen har forskere såklart funnet EMP-lyder på under 100 mhz. De hører en baby gråte, og noen flaksende vingelyder. Noen mener at stedet var en indiansk gravplass, men historikere sier et klart nei til dette.

Lenke til kommentar
Svarer til et tidligere innlegg om at vitenskapen ikke har greid å bruke apparater for å oppdage unaturlige fenomen: jo, man har kunnet det.

Det heter EMP, Electrical Magnetic Pulse. Det er et apprat som tar opp selv de minste lyder og lignende. Det er her dette blir spennende. Du ser, EMPen har flere ganger tatt opp stemmer og lyder som er på under 300mhz, som er en lydfrekvens. Vitenskapen har vist oss at ikke noe levende idag kan skape en lyd som er mindre enn 300mhz, men disse lydene som EMP-forskere har tatt opp i gjemsøkte hus, var på utrolige 100-200 mhz!

 

Det var stemmer av forskjellige personer som sa masse rare ting om at de savnet graven sin, ville at forskerne skulle komme seg bort og lignende. Har hørt det selv. Nesten hvisking... Creepy... :dontgetit:

 

By the way: angående Bell Witch-hendelsen har forskere såklart funnet EMP-lyder på under 100 mhz. De hører en baby gråte, og noen flaksende vingelyder. Noen mener at stedet var en indiansk gravplass, men historikere sier et klart nei til dette.

Ja, for hvis du setter på 10000 filtere. Skrur opp diskanten, hertzer hertzen så kan du kanskje høre en stemme hvis du vil. Det er som med de baklengs-sangene, du kan kanskje tyde noe om du "vet" hva det skal være.

Og må si at Wikipedia sin artikkel sa noe helt annet om EMP.

 

Også har jeg en kommentar til det du mener om døden. Du kan ikke si at det ikke skjer noe etter døden.

Det finnes ingenting som sier noe om at det skal være noe etter døden. Det har aldri vært noe som har hintet om gjenferd i egyptisk og aztekersk kultur, det er ingenting biologisk som i det hele tatt tyder på at det er noe etter døden. Det hele strider faktisk ganske bra imot et par fysiske lover i tillegg.

 

Folk som er skeptiske må virkelig se neste episode av Åndenes Makt..

Da er det ånd kætchja on cam lizzm!

Beste kommentaren hittil i tråden :wee:

 

 

Hvis jeg sier at jeg har tatt bilde av et "spøkelse", tror dere på meg? Forøvrig en overbevisende artikkel.

600px-Ghost2.JPG

 

Går Elvis igjen? Sidne han dukker opp i badekar og brødskiver?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Svarer til et tidligere innlegg om at vitenskapen ikke har greid å bruke apparater for å oppdage unaturlige fenomen: jo, man har kunnet det.

Det heter EMP, Electrical Magnetic Pulse. Det er et apprat som tar opp selv de minste lyder og lignende. Det er her dette blir spennende. Du ser, EMPen har flere ganger tatt opp stemmer og lyder som er på under 300mhz, som er en lydfrekvens. Vitenskapen har vist oss at ikke noe levende idag kan skape en lyd som er mindre enn 300mhz, men disse lydene som EMP-forskere har tatt opp i gjemsøkte hus, var på utrolige 100-200 mhz!

Færre påstander, flere kilder.

 

 

By the way: angående Bell Witch-hendelsen har forskere såklart funnet EMP-lyder på under 100 mhz. De hører en baby gråte, og noen flaksende vingelyder. Noen mener at stedet var en indiansk gravplass, men historikere sier et klart nei til dette.

Sikker fordi det er løgn.

Lenke til kommentar
Spøkelser og overtro er nok bare forklaringer på ting vi ikke forstår.

Før trodde de at jorden var flat fordi de ikke visste omtyngdekraften.

Og de sa at jorda var senteret i galaksen.

Spøkelser er "forklaringen" på alle hendelser som vi ikke helt forstår.

 

Først og fremt ikke bruk ordet spøkelser. Ingen her i tråden som sier de tror på spøkelser. Det du skriver er ellers riktig. Man opplever ting man ikke forstår hva er (noe overnaturlig), og man prøver å finne en løsning på det. Når en person kommer med en teori om noe overnaturlig som har skjedd, så er det få som tror på han/hun. Mye av grunnen til at folk ikke tror på personen kan ofte være at det er få som har opplevd det samme. Men nå er det jo slik at noen må starte å komme med teorier, før et fenomen kan bli bevist med apparater eller lignende. Hva med alle filosofene som ble drept for mange hundre år siden fordi de kom med en teori som ingen trodde på og som senere viste seg å være riktig?

 

Alle som ikke tror på noe overnaturlig i denne tråden tror tydeligvis vi forstår alt i verden. Det finnes ting vi ikke forstår, og som vi kanskje etterhvert vil finne ut av. Så om noen vanlige mennesker kommer og sier at de vet det er noen form for energier i huset som banker i veggene og flytter på ting, så trenger ikke det å være løgn, selvom forskere ikke har greid å finne ut av det enda. Det tok lang tid før menneskene fant ut at jorda var rund.

Lenke til kommentar

Hør på hva dere sier da. Med et ikke-eksisterende apparat som man kan kanskje tyde noen stemmer, altså noe som stammer fra et levende vesen etter mye miksing og triksing med lyden? Vi må da få lov til å la det høres latterlig ut.

Og ikke bland hypotese med teori. En teori er en påstand som man prøver å motbevise, jo mer man sliter, dess sannere vil den være. Relativitetsteorien er en teori som begynte som en hypotese og etterhvert ble en teori.

 

Og nei, jeg sier heller ikke at vi vet alt. Helt enig med de to over, vi vet langt ifra alt. Men skepsis fører til sannhet. Overtro er å lage seg tanker man bestemmer er sanne... Skepsis er ikke det motsatte.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Dere burde også ta en titt på noe kalt bevisbyrde..

Pøh. Når JEG påstår noe, er det DIN oppgave å bevise at jeg tar feil.

 

Og det er ingenting som heter EMP som tar opp "spøkelsesstemmer"! Det er naturlige svingniner noen syke folk klarer å tolke dithen til stemmer, fordi de VIL høre det. Dere stiller på lik linje med homeopater. Dersom foreldra ikke tror at X medisin funker på barnet sitt, vil det ikke funke.

Lenke til kommentar
Dere burde også ta en titt på noe kalt bevisbyrde..

Pøh. Når JEG påstår noe, er det DIN oppgave å bevise at jeg tar feil.

 

Og det er ingenting som heter EMP som tar opp "spøkelsesstemmer"! Det er naturlige svingniner noen syke folk klarer å tolke dithen til stemmer, fordi de VIL høre det. Dere stiller på lik linje med homeopater. Dersom foreldra ikke tror at X medisin funker på barnet sitt, vil det ikke funke.

EMP er vel noe som tar elektresitet og slik? Elektresitet felt eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...