Gå til innhold

Tror du på gjenferd/spøkelser/ånder?


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Ikke for å være off-topic her, men jeg synes den dragen høres interessant ut. Du kan jo introdusere meg :D

 

Når jeg var liten (sånn fire år, kanskje) så hadde jeg en usynlig venn som jeg "delte" med kusina mi Wanja. Denne usynlige vennen var nettopp en drage, en lilla en med prikker. Og vi fant ut at han sto bak alt som skjedde rundt oss... kanskje samme dragen? :p Han het forresten Rudolf.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen? Begge har like mange bevis bak seg. Hvis du mener noe annet så må du nesten forklare forskjellen.

Forskjellen; det er mer som tilsier at mennesker kan ha 'synske evner', enn hva som tilsier at det skulle være en såkalt usynlig drage i garasjen din - men om det hadde vært like mange "bevis" begge steder, da skulle jeg revurdert det.

Akkurat hvilke bevis kan du legge frem for at mennesker er synske? Jeg har ikke sett ett eneste slikt bevis i hele mitt liv. Det har ikke James Randi heller, som har utlovet 1 million dollar til den som kan bevise at h*n har slike evner.

 

Han er usynlig og viser seg aldri når jeg har besøk dessverre. Et annet problem er at han ikke vises på film heller, jeg prøvde nemlig å lure ham med å sette opp ett kamera, men som universets allvitende skaper så visste han jo hva jeg drev med. sad.gif

Hallusinasjoner? :) Men, men, tar poenget.

 

Hallusinasjoner, neida. Han finnes, det er bare det at folk må tro på ham, han valgte meg til å være sin budbringer.

Lenke til kommentar
Jeg har selv sett en UFO - altså et uidentifisert flyvende objekt. Jeg har sett flere ting på himmelen som jeg ikke vet hva er, jeg tyr ikke av den grunn til forklaringen om at dette var besøkende fra andre planeter. Nå skal det sies at jeg tror at det finnes liv på andre planeter, ganske enkelt fordi at det er "tilnærmet uendelig" antall planeter i verdensrommet, jeg synes derfor det er rimelig naivt å anta at Jorden er den eneste planeten med liv på.

 

Der er jeg forresten helt enig. De som ser

videoen, vil helt sikkert også være enig.
Lenke til kommentar
Var det ironisk, eller?

 

Ærlig talt, det er visse forskjeller på "usynlige drager i garasjen som har skapt jorden" og folk med evner som er nevnt b. la her.

 

Hva er forskjellen? Begge har like mange bevis bak seg. Hvis du mener noe annet så må du nesten forklare forskjellen.

 

 

Hvis flere tusen personer hadde også sett eller opplevd denne usynlige dragen i Garasjen din, så hadde jeg kanskje tenkt litt over det ja :p

Det er det som er problemet forstår du. Han er usynlig og viser seg aldri når jeg har besøk dessverre. Et annet problem er at han ikke vises på film heller, jeg prøvde nemlig å lure ham med å sette opp ett kamera, men som universets allvitende skaper så visste han jo hva jeg drev med. :(

 

Angående det med å se Jesus. Jeg hadde ihvertfall aldri hørt om noen som hadde sett Jesus, før du ga meg noen linker fra nettet. Desverre holder ikke disse linkene til at jeg skulle begynne å kunne tro på noe av det...

Heldigvis vil jeg heller si, det er håp! :)

 

Du er den eneste som ser en usynlig drage i garasjen din og gir meg linker til utlandske sider hvor folk har sagt de har sett jesus. Hadde jeg hørt om flere som hadde snakket om denne dragen, eller om dette med drage i garasjen hadde vært et kjent fenomen som folk startet å snakke mye om, som det hadde blitt laget dokumentarer om o.s.v, så hadde jeg kanskje tenkt på det ja! Skjønner du ikke hva jeg mener, når jeg sier at det er mer troverdig når mange opplever det samme og ser det samme??? Det holde ikke at en gæren fyr der ute (som f.eks deg me den usynlige dragen i garasjen :p) skal få meg til å tro på det, uten at MANGE andre opplever det samme!

 

Håper du skjønner det nå! :yes:

Lenke til kommentar

Du biter altså på følgende "fallacy":

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum.

 

Det er jo greit å vite, at hvis mange er gale så tror du på det, men om en galing, i dette tilfellet meg, så tror du ikke på det. :rofl:

 

Det er flere som har sett drager i garasjen, Carl Sagen er en av dem. Du kan lese hans historie her:

http://www.godlessgeeks.com/LINKS/Dragon.htm

Lenke til kommentar

Jeg tror på ånder/gjenferd fordi jeg kjenner mange som har opplevd å "treffe" dem. Som kjent er det bare enkelte personer som faktisk kan se gjenferd, men det går fint an å føle dem på kroppen, eller merke at noen er tilstede. Min kusine og hennes forlovede hadde en gammel mann som gikk igjen i leligheten. Han gikk rundt og flyttet på ting, åpnet dører og vinduer osv. De kunne ikke se ham, men merke at han var der. Det var ingen tvil om at det var noe annet enn bare vibrasjoner i gulvet som gjorde at ting plutselig falt ned eller flyttet på seg. Min steonkel har vært fascinert av ånder i mange år, og klarte visstnok å få kontakt med den gamle. Men han ville gjerne fortsette å bo der, så kusinen min måtte tåle at dørene gikk opp av og til (dette var dører som ikke hadde lett for å gå opp av seg selv) Det var ikke ekkelt å bo der, fortalte hun. Man ble fort vant til det. Men det kunne jo være greit å fortelle det til andre som kom på besøk, så det gjorde hun. Nå har hun flyttet ut fordi leiligheten skal rives av kommunen.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg direkte tror på slikt, skal ikke utelukke noe, men for at jeg skal tro på at slikt finnes vil jeg ha håndfaste beviser, ikke folk som sitter å sier ''jeg har møtt et spøkelse'' eller programmer på tv som er redigert og fikset noe helt forferdlig. Blir sjokkert over hvor lettlurte folk egentlig er.

Lenke til kommentar
Du biter altså på følgende "fallacy":

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum.

 

Det er jo greit å vite, at hvis mange er gale så tror du på det, men om en galing, i dette tilfellet meg, så tror du ikke på det. :rofl:

 

Det er flere som har sett drager i garasjen, Carl Sagen er en av dem. Du kan lese hans historie her:

http://www.godlessgeeks.com/LINKS/Dragon.htm

 

Oh my god. Les teksten min før du svarer please. Jeg sier ikke man skal tro på det selvom mange opplever noe, men hvis mange har opplevd det samme, bør man kanskje tenke seg om en ekstra gang før man nekter at det de mener er feil. Jeg skjenner mange som har opplevd ånder/energier og det er noe av grunnen til at jeg tror på dette.

 

Jeg spør deg igjen et overdrevent, men relevant spørsmål: Hadde du fortsatt nektet for at det finnes ånder, hvis alle i hele verden utenom deg, mente at de hadde sett og opplevd ånder, men ikke kunne bevise det med mer enn video og bilder? Please svar konkret denne gangen.

Lenke til kommentar
Oh my god. Les teksten min før du svarer please. Jeg sier ikke man skal tro på det selvom mange opplever noe, men hvis mange har opplevd det samme, bør man kanskje tenke seg om en ekstra gang før man nekter at det de mener er feil. Jeg skjenner mange som har opplevd ånder/energier og det er noe av grunnen til at jeg tror på dette.

Nei, de har ikke opplevd ånder/energier - de har opplevd noe de kaller ånder og energier.

 

Jeg spør deg igjen et overdrevent, men relevant spørsmål: Hadde du fortsatt nektet for at det finnes ånder, hvis alle i hele verden utenom deg, mente at de hadde sett og opplevd ånder, men ikke kunne bevise det med mer enn video og bilder?

 

Selvsagt hadde jeg det, er det noen grunn til at jeg skulle gjøre noe annet? Hvis hele verden uten om meg hadde opplevd akkurat det samme, men ingen av dem klarte å legge frem bevis for opplevelsen så ville jeg ansett det hele som svada, akkurat som jeg gjør nå.

 

Veldig mange i denne verden tror på forskjellige guder også, jeg tror rett og slett at de lider av vrangforestillinger, jeg har heller ikke noe problem med å si det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Jeg var på besøk hos kjente på en gammel gård for noen år siden. I ettertid fikk jeg høre at flere personer som har bodd der har sett avdøde slektninger i form av kun fjes, men også hele personer omgitt av "tåke". Opptil tre personer som bodde der var vitner samtidig til en hendelse hvor de så personer gå ute på gårdsplassen. Anyway, jeg opplevde ingenting den natten jeg sov der :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Jeg er sikker på at åndelige vesner ikke eksisterer.

 

Dette innebærer også at menneskene har ikke noen udødelig sjel, ingen kan bli besatt av verken gode eller onde ånder, spøkelser er ren overtro og et bevis på at enkelte ikke klarer å skille mellom fantasi og virkelighet. Synskhet er humbug/svada, Snåsakallen er en svindler eller tryllekunstner. Healing er lettjente penger for de som driver med det.

 

Guder, djevler og engler er også ren overtro etter min mening.

 

Og nei, mitt livssyn gjør meg ikke søkende og utrygg, jeg føler meg trygg overalt.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...