Gå til innhold

Tror du på gjenferd/spøkelser/ånder?


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke stoler på dine nærmeste som mor, far, onkel, tante, bror, søster, bestemor, bestefar, så er det tydelige problemer i familien. Hos meg er det ikke sånn.

 

Jeg stoler på min mor, men er det dermed sagt at jeg skal tro på alt hun forteller? Hun har tidligere sagt at tannfeen, karius & baktus, ole lukkøye, påskeharen, julenissen og fler finnes, men det er bare oppspinn? Huff. Min familie har tydelige problemer.

Lenke til kommentar
"han kameraten som aldri lyver" derfor må det være sant.

 

Hvis du ikke stoler på dine nærmeste som mor, far, onkel, tante, bror, søster, bestemor, bestefar, så er det tydelige problemer i familien. Hos meg er det ikke sånn.

 

Så dere avfeier alt og alle som prøver å få frem en logisk forklaring?

 

Nope. Lurer på hvor du har det fra.

Vil si at wikipedia (ja, jeg vet at "hvem som helst" kan endre ting der) er litt mer troverdig enn "en kamerat som aldri lyver". Det har ikke noe med å stole på og ikke stole på i dette tilfellet. Hadde ikke trodd på en kamerat om "han hadde sett gud" eller om han fløy. Det hadde vel kanskje du?

 

Okay? Du svarer jo hele tiden med ting jeg ikke har sagt. Hvor har du kamerater fra? Du gir deg tydeligvis ikke...

 

Tatt av vinen: Det er stor forskjelle på at noen i familien tullet med deg når du var liten og sa at tannfeen o.s.v fantes, og det å ha en alvorlig samtale med en i familien som tydelig beskriver detaljert en hendelse som har skjedd dem og at de i tillegg sier det er helt sant. Når noen i familien sier at de mener noe 100% fra hjertet, så tror jeg selvfølgelig på det. Kan ikke skjønne at man tenker noe annet da.

Lenke til kommentar
Tatt av vinen: Det er stor forskjelle på at noen i familien tullet med deg når du var liten og sa at tannfeen o.s.v fantes, og det å ha en alvorlig samtale med en i familien som tydelig beskriver detaljert en hendelse som har skjedd dem og at de i tillegg sier det er helt sant. Når noen i familien sier at de mener noe 100% fra hjertet, så tror jeg selvfølgelig på det. Kan ikke skjønne at man tenker noe annet da.

At noen har opplevd noe de ikke forstår taler ikke for eksistensen av overnaturlige vesener.

Lenke til kommentar
"han kameraten som aldri lyver" derfor må det være sant.

 

Hvis du ikke stoler på dine nærmeste som mor, far, onkel, tante, bror, søster, bestemor, bestefar, så er det tydelige problemer i familien. Hos meg er det ikke sånn.

 

Så dere avfeier alt og alle som prøver å få frem en logisk forklaring?

 

Nope. Lurer på hvor du har det fra.

Vil si at wikipedia (ja, jeg vet at "hvem som helst" kan endre ting der) er litt mer troverdig enn "en kamerat som aldri lyver". Det har ikke noe med å stole på og ikke stole på i dette tilfellet. Hadde ikke trodd på en kamerat om "han hadde sett gud" eller om han fløy. Det hadde vel kanskje du?

 

Okay? Du svarer jo hele tiden med ting jeg ikke har sagt. Hvor har du kamerater fra? Du gir deg tydeligvis ikke...

 

Tatt av vinen: Det er stor forskjelle på at noen i familien tullet med deg når du var liten og sa at tannfeen o.s.v fantes, og det å ha en alvorlig samtale med en i familien som tydelig beskriver detaljert en hendelse som har skjedd dem og at de i tillegg sier det er helt sant. Når noen i familien sier at de mener noe 100% fra hjertet, så tror jeg selvfølgelig på det. Kan ikke skjønne at man tenker noe annet da.

Bytt ut kamerater med slektninger da. Du sa jo selv at dersom jeg ikke stoler på mine nærmeste så har min familie problemer. Posten gjelder enda. Ville du trodd om mora di sa at hu tok seg en flytur igår?

Impliserer du at familien min har problemer da? Jeg har så langt jeg kan se ikke beveget meg noe utenfor spørsmål, eller sagt at du har sagt noe du ikke har sagt (ojoj, rotete).

 

Selv så mener onkelen min at han har sett bestemora mi nede i kjellern i huset hvor jeg bor. Jeg tror ikke på dette, vil du vite hvorfor? Fordi det var under påvirkning av alkohol og minner var samtaleemnet en stund før dette skjedde. Så istedet ofr å sluke alle slike sagn/påstander/osv osv osv/og lignende/etc etc rått så velger jeg å tro at alt har en naturlig (definer naturlig) forklaring. Men kan være enig i en ting, det er en kraft som får dører til å lukke seg :)

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Slu fortell litt historier :D jeg vil høre! Men hvor mye kan en EMP koste? Høres litt spennende ut!

EMP er et våpen militæret bruker for å slå ut elektriske aparater i flere mils omkrets. Det koster vel et par millioner.

 

Hvis du synes det, kan du jo tilbringe en natt i et hjemsøkt hus? Må vel være noe lokalt der du bor som ryktes å være hjemsøkt. Ellers kan du komme til Moss i Østfold, mange ting her.

Kanskje du burde flytte til Namsos, Nord-Trøndelag. Ingen spøkelser her. :>

Endret av Frohman
Lenke til kommentar
Tatt av vinen: Det er stor forskjelle på at noen i familien tullet med deg når du var liten og sa at tannfeen o.s.v fantes, og det å ha en alvorlig samtale med en i familien som tydelig beskriver detaljert en hendelse som har skjedd dem og at de i tillegg sier det er helt sant. Når noen i familien sier at de mener noe 100% fra hjertet, så tror jeg selvfølgelig på det. Kan ikke skjønne at man tenker noe annet da.

 

Om du velger å tro på det fordi en av dine familiemedlemmer sier de har opplevd noe overnaturlig er din egen sak. Hvis et hvilket som helst annet menneske hadde ment det samme, ville du trodd på det da?

 

Det er greit at man skal respektere familien, men det betyr ikke at må tro på alt det din mor, far, søster og bror forteller deg.

 

Jeg stiller meg forresten meget kritisk til gjenferd/spøkelser. At folk "ser" gjenferd og hører rare lyder overbeviser ikke meg. Skal jeg tro på det, må jeg se det selv.

Endret av Tatt av vinen
Lenke til kommentar
Fikk ikke sett Åndenes Makt i går, hva var det som skjedde?

 

Flere ting skjedde mens de filmet. Blandt annet så ble en 25 kilos tung boks med gafler trukket ut og kastet ned på guvlet, mens kameraet filmet. Programlederen stod rett ved siden av, og kunne bekrefte at det ikke var noe som hadde kommet borti, eller dultet borti boksen.

 

Chokke: Det ender ikke allid godt. Er ikke alltid at mediene greier å få bort alle åndene. Denne gangen valgte hun ikke å gjøre det på to.

 

I denne episoden så du igjen hvor vettaskremt og redde de som eide stedet som det spøkte i var. De svettet og var vettaskremte. No way om det er skuespill.

Lenke til kommentar
Fikk ikke sett Åndenes Makt i går, hva var det som skjedde?

 

Flere ting skjedde mens de filmet. Blandt annet så ble en 25 kilos tung boks med gafler trukket ut og kastet ned på guvlet, mens kameraet filmet. Programlederen stod rett ved siden av, og kunne bekrefte at det ikke var noe som hadde kommet borti, eller dultet borti boksen.

 

Chokke: Det ender ikke allid godt. Er ikke alltid at mediene greier å få bort alle åndene. Denne gangen valgte hun ikke å gjøre det på to.

 

I denne episoden så du igjen hvor vettaskremt og redde de som eide stedet som det spøkte i var. De svettet og var vettaskremte. No way om det er skuespill.

 

Noe sted man kan se dette online?

Lenke til kommentar

Hvorfor kan det ikke være skuespill? Det er det eldste argumentet i sånne diskusjoner uten bevis. "det er umulig å være så redd på skuespill!" Hva vet dere om det? Litt tragisk om det hadde vært en form for bevis i politisaker, at et offer påstår en påstand (voldtekt for eksempel) og eneste form for bevis er at offeret kan svette og blir redd i nærheten av han.

Det holder ikke.

 

Vi (Les: jeg) ber enda om et konkret bevis som i det hele tatt kan bevise noen form for overnaturlig kraft som dytter ting og lignende. Les lenger opp om CO-forgiftning, foretok de noen slike målinger, eller målinger ang magnetiske/elektriske felt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...