Gå til innhold

Knuste 10 millioners server og saksøker IBM

Anbefalte innlegg

Hvordan knekker man en palle i to på en gaffeltruck?

Brukte de en med én enkel løftearm kanskje, for da tror jeg kan se for meg hvordan ulykken skjedde.  :!:

9380131[/snapback]

Om man stopper/aksellererer/svinger litt brått og esken er stroppet fast i pallen, kan esken rett og slett rive i stykker pallen. Om pallen er for dårlig i forhold til vekten/høyden på på esken er det sannsylig at det er dette som skjedde.

Høye, tunge esker fungerer som rene brekkstenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, akkurat det hørtes litt utrolig ut, men jeg vet det er innbruddstyver og biltyver og det som verre er, som har saktøkt eieren av det de prøvde å stjele, av forskjellige grunner. For eksempel sklir på gulvteppet og brekker en arm ol.. Only in the U.S.A. :p

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er jo om pallen knakk når hele greia gikk i gulvet, eller om hele kolliet gikk i gulvet fordi pallen knakk ;)

Selvfølgelig vil jo enhver truckfører som opplever noe sånt med varer verdt betydelige summer hevde at det er pakkingen/pallen det var noe gæærnt med, og ikke at han slomset og mistet den ned.

Lenke til kommentar
Men hvor mye veier en server av denne kaliberen? Vet at europaller klarer fint over 2 tonn.

9379736[/snapback]

System Z veier ca 2 tonn, men det er ikke europaller med litt embalasje rundt som brukes til å transportere disse maskinene. Det er spesielt konstruerte transportkasser (med en pall-konstruksjon for bruk av jekketralle ol.), hvor blandt annet veggene legges ned og blir til ramper som man triller maskinene ned fra (hvordan skulle man ellers ha fått ned en 2 tonns maskin fra en pall? Løftet?)

Denne transportkassen (i mangel av bedre ord) blir sendt tilbake til IBM for gjennbruk, og det er teknikere fra IBM som pakker ut (og evt pakker inn gammel) maskinvare.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...