Gå til innhold

Er Diablo 2 et "hack and slash" spill?

Er Diablo 2 et "hack and slash" spill?  

230 stemmer

1. 1. Er Diablo 2 et "hack and slash" spill?

• Ja
      195
    • Nei
      16
    • Vet ikke
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer litt an på, spør du meg. Blir relativt lite "hack and slash" hvis man f.eks. spiller necromancer, slik som meg, med de fleste poengene i summon spells. Da står man jo egentilg og ser på at skjelettene og golemene gjør jobben for deg. Men igjen, da "hack and slasher" jo de. :hmm: Huff, nå rotet jeg meg litt vekk her.

Det blir vel kanskje hack and slash litt uansett hvordan man vrir og vender på det. :p

P.S: Jeg synes du skulle forandre førsteposten din litt, slik at det oppfordrer litt til en diskusjon, f.eks. spørre hva andre mener. :) Og nå har jeg svart ut i fra nettopp den antagelsen.

Lenke til kommentar

Hack'n slash er vel mer en definisjon av at spillet mest går ut på dreping av endeløse horder fiender i en fantasy setting mer enn om du dreper dem med øks og sverd enn magi...i mine øyne iallefall.

Jeg tror ikke noen er i tvil om at D2 er h'n s. Mer intressant hadde det vært hvor mange som mener det er ett RPG.. :)

Lenke til kommentar

Ifølge wikipedia:

Sitat
Diablo II, sequel to the popular game Diablo, is a dark fantasy-themed action role-playing game in a hack and slash or "Dungeon Roaming" style.

Etter min mening er Diablo begge deler og det er vel også det wikipedia sier.

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

diablo 2 er vel fasit på hack 'n slash om du spør meg.

diablo 1 og 2 var vel de to spilla som definerte sjangeren, og diablo 2 er vel fremdeles best. har testa en del tilsvarende spill de siste åra, men ingen har vært på langt nær så bra som D2

Lenke til kommentar

Skal man definere Diablo-spillen som et rollespill bør det være litt mer quests osv å løse. I f.eks. Falloutspillene 1 og 2 kan man oppgradere sine speach skill og overtale folk til å bli med en. I Falloutserien står man også overfor valg der man kan hjelpe folk og være snill eller joine the bad guys og bruke narkotika. Disse valgene får da konsekvenser for deg senere i spillene. Eneste rollespill elementene Diablo to har er å oppgradere dine våpenrelaterte skills.

Fokus i Diablo serien er 99% på combat derav definisjon som det ultimate hack'n'slash spill. Resten er på å samle opp de dyreste tingene du finner, selge disse og kjøpe bedre våpen armour skills eller annet kamprelatert.

På grunnlag av dette mener jeg at Diabloserien er hack'n'slash spill og ikke rollespill.

Lenke til kommentar

Det er ett hack & slash RPG. Ett tradisjonel RPG inneholder mer snakking, oppdrag og ting ikke relatert direkte til slossing (samtaler osv). Men, som etthvert RPG avhenger mye av hvor godt man gjør det på hvor sterk karakteren man styrer er, ikke personlige ferdigheter.

Ett FPS ligger mye på hvor god spilleren er (og våpenet), i ett RPG hvor god karakteren er og hvor godt spilleren kan utnytte evnene han har til rådighet, og i D2 hvor god man er på å slakte og drepe alt som rører seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

# Off Topic #

D'oh... Nå fikk jeg nå skikkelig lyst til å begynne å spille D2 igjen... I dag som jeg hadde tenkt å være sosial ;P

Lenke til kommentar

Ett RPG handler om å gjøre valg, sosialt og handlingsmessig,som påvirker story, folk og deg selv. Det handler om karakterutvikling utover poeng i styrke, magi o.s.v...

I D2 er valget "hvilken spell/talent vil jeg øke neste level".

Derfor er ikke D2 RPG verken i "Action RPG" eller tradisjonell forstand for meg.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...