Gå til innhold

Bær polygami tillates?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg greier ikke helt å forestille meg åssen polygami ville ha vært i en økonomisk og ansvarlig sammenheng. Med tanke på ekteskapslover og barn etc.

9386746[/snapback]

Altså, grunnen til at det ble utviklet algebra var at folka i østen trengte å vite helt sikkert hvor mange kameler hver person i familien skulle ha, noe som var svært vanskelig da man ofte ikke fikk heltall. Her var det snakk om én mann og flere koner, og tidlig fødte sønner var mer verdt enn andre 'under', mens sønner var mer verdt enn døtre. Blir fort en del likninger ut av det, og det fins ingen geometrisk løsning.

Nå har vi datamaskinen og kontoer i nettbanker. I rest my case :-)

Endret av Mar1us
Lenke til kommentar
Jeg greier ikke helt å forestille meg åssen polygami ville ha vært i en økonomisk og ansvarlig sammenheng. Med tanke på ekteskapslover og barn etc.

9386746[/snapback]

Altså, grunnen til at det ble utviklet algebra var at folka i østen trengte å vite helt sikkert hvor mange kameler hver person i familien skulle ha, noe som var svært vanskelig da man ofte ikke fikk heltall. Her var det snakk om én mann og flere koner, og tidlig fødte sønner var mer verdt enn andre 'under', mens sønner var mer verdt enn døtre. Blir fort en del likninger ut av det, og det fins ingen geometrisk løsning.

Nå har vi datamaskinen og kontoer i nettbanker. I rest my case :-)

9387512[/snapback]

Yay. Nå må jeg bare finne meg ektemenn som har følgende egenskaper: arbeidshest og pakkesel. Så har jeg levekostnadene dekket.

Lenke til kommentar
Jeg er for at homofile skal få gifte seg. Motstandere av forslaget møter meg da ofte med spørsmålet: Du som vil klusse med definisjonene av ekteskapet, mener du også at vi skal tillate at flere enn to mennesker gifter seg?

Jeg må ærlig innrømme at jeg ble svar skyldig her. Dette har jeg ikke tatt stilling til. Ikke at det forandrer min oppfatning om at homofile bør få gifte seg, men det var et interesant spørsmål.

HVA MENER DERE?

9374930[/snapback]

At homofile skal få gifte seg er jeg helt for..men det har ikke noe med polygami å gjøre.. det er bare en dårlig måte å enten få det legalisert eller sannsynligvis en av de mange tåpelige grunnene for å ikke la homofile gifte seg. Grunnene til at polygami er ulovlig er mange, og godt begrunnet med ting som at det vil blant annet skape store sjalusi-, skilsmisse- og arveproblemer..

de eneste gode begrunnelsene for at homofile ikke skal få gifte seg og adoptere(begge lovene er oppe til revurderende høringer) er at samfunnet ikke er klar for det, og at barna deres kan bli mobba på grunn av det på skolen osv...

for det første så retter samfunnet seg etter lovverket..det er faktisk sant..dersom vi tillater at homofile gifter seg og får adoptere på lik linje med alle andre, så vil samfunnet vende seg til det og så vil det etter noen år bare virke rart at vi i det hele tatt diskuterte dette... for det andre vil barn alltid finne noe å mobbe for..og barn er som regel bare nysgjerrige..de få som er fordomsfulle mot homofile/innvandrer osv. har fått det fra foreldrenes "visdom"...

Polygami vil føre med seg masse problemer..det gjør ikke homofilt ekteskap og homofile foreldre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...