Gå til innhold

Ten years ago, FPS history was made

XtaZ

Anbefalte innlegg

LINK

"It’s hard to believe, but it’s actually ten years since GoldenEye was released on the N64. It was groundbreaking game on all fronts; visuals, weapons, controls, and of course, multiplayer. It was the first multiplayer shooter I ever played, and I can’t remember ever again having the sort of experience I got from playing GoldenEye 007 at that time, both single and multiplayer.

The interesting part is, GoldenEye was barely marketed, and when it was shown at E3 a few months earlier, it received almost no attention at all. It took everyone by surprise when it was released, getting perfect a score from many publications, and went on to sell 8 million copies worldwide. It is undoubtedly one of the greatest game ever made, and holds a special place in many gamers’ hearts. Use the comments section to share your GoldenEye experience and trivia."

Skal si tiden har flydd folkens :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10 år ja. En Virtual Console-release hadde vært en fin måte å markere dette på, men dessverre ønsketenkning all den tid MS eier Rare og Activision sitter på James Bond-lisensen.

Første ordentlige FPS til konsoll. Omtrent like viktig for FPS-sjangeren som Half-Life.

Samtidig et enormt viktig spill for N64. Gjorde at den holdt seg relativt konkurransedyktig mot PSX.

Lenke til kommentar

Husker Goldeneye veldig godt. Spilte det veldig mye da det kom. Hadde mange runder med deathmatch med koselige proximity mines.

Goldeneye var på mange måter grensesprengende på konsoll. Solid kontroll, dual welding (som mange tror Halo kom med), fire spillere split screen, kunne legge sine egne ansikt på spillerene (husker ikke helt hva du måtte gjøre).

Eneste spillet etter det som kan måle seg er Perfect Dark. Det perfeksjonerte FPS-en videre, men var ikke like grensesprengende.

Lenke til kommentar

Eg kan med hånden på hjertet si at dette spillet er det eg har lagt ned mest timer i, noen sinne uavhengig av platform.

Da eg fikk dette sammen med N64 julen 97`..da var det tilstander her i huset. Aldri har eg fått gjenoppleve følelsen av å spille noe virkelig stort(innen fps) på samme måte som her. Det gjelder singele og multiplayer. Netopp pga. det brakte så mye nytt og bra med seg. Og hadde man rumblepack da...herlig var det :wee:

Helt klart noen av mine beste opplevelser innen spill.

Lenke til kommentar

Ahh.. Gamle GoldenEye!

Eg, broren min og to av søskenbarna mine hadde laaange spelekvelder med dette spelet. Ein av spela eg aldri kjem til å gløyme. Hærleg action på gode brett. Golden Gun er framleis eit av det våpnet det står mest respekt av. Og når vi ein gong i ny og ne leikte oss med "One shot kills" ja, då var det ein thrillerliknande tilværelse på "Temple" (?)

*savn*

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...