Barely dead Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Ble akkurat kunde i skandiabanken(tenkte meg litt dårlig om når jeg trykket på bli kunde) Men hva vil skje når jeg er kunde i to banker, i hvilken bank er det jeg mottar penger fra. eller kan jeg bare være kunde i en bank, isåfall hvilken bank velger jeg. Er det noe spesielt jeg må gjøre når jeg eventuelt skifter bank. Takker for alle seriøse svar Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Har byttet fra DnB til Skandiabanken selv, og jeg angrer ikke ett sekund. Gleder meg til kundeforholdet i DnB er ferdig. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Du kan fint ha flere banker. Mine foreldre har flere banker, og forskjellige kontoer og kort i forskjellige, ettersom hva som er mest lønnsomt. Så går fint med flere forskjellige. Jeg er selv på vei over fra dnb nor til skandiabanken. Lenke til kommentar
OlavBo Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Ble akkurat kunde i skandiabanken(tenkte meg litt dårlig om når jeg trykket på bli kunde)Men hva vil skje når jeg er kunde i to banker, i hvilken bank er det jeg mottar penger fra. eller kan jeg bare være kunde i en bank, isåfall hvilken bank velger jeg. Er det noe spesielt jeg må gjøre når jeg eventuelt skifter bank. Takker for alle seriøse svar 9374677[/snapback] hehe, har hørt flere si noe sånt. Det er ikke sån at man "skifter bank". Man kan ha så mange banker man vill. Du har ikke skiftet bank, du er fortsatt kunde i dnb-nor. Har du bankkort der vill du fortsatt betale for det. Personlig har jeg aldri mottat penger fra banken min:P Endret 28. august 2007 av OlavBo Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 ok,formulerte meg litt dårlig i innlegget mitt. Har lest mye positivt om skandiabanken, så det blir nok hovedbanken min, det er vel ikke noe vits i å slette dnb kontoen min regner jeg med. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Syns DNB er bra jeg.. Men sikkert fordi jeg starta med Ya-bank (sugde balle), så jeg fortsatte bare på DNB. De har en oversiktlig og bra nettbank imo. Det betyr ihvertfall mye for meg. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 De har en oversiktlig og bra nettbank imo. Det betyr ihvertfall mye for meg. 9379404[/snapback] Jeg syntes at i forhold til skandiabanken, har DNB en sugen nettbank Lenke til kommentar
OlavBo Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 De har en oversiktlig og bra nettbank imo. Det betyr ihvertfall mye for meg. 9379404[/snapback] Jeg syntes at i forhold til skandiabanken, har DNB en sugen nettbank 9382415[/snapback] hehe, fordelen med skandiabanken er at den er utrolig mye billigere en Dnb-nor og at den har bedre rente. Du burde si opp bankortet ditt i Dnb-nor hvis du har visa kort. Det koster minst 250 kr i året. Er jo kjedelig penger å betale hvis du ikke bruker det kortet. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Hmm... Har vært medlem i skandiabanken lenge nå, kanskje jeg burde ta å sjekke det ut litt nærmere.. Koster det noe å ha et Visa kort da? Kan man få kredittkort? Edit: Det koster jo omtrent det samme å ha kort i Skandiabanken som i DNB.. Endret 29. august 2007 av EvenruD Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg har begge. Greit å ha to. Kjekt med Skandiabanken fordi det er billig og greit. Men dersom du vil ha lån og slikt, så er plutselig ikke Skandiabanken så kjekt lengre. Ergo, har du bare Skandiabanken og får behov for å snakke med noen, er det pes. 2 banker er null stress. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg har begge. Greit å ha to. Kjekt med Skandiabanken fordi det er billig og greit. Men dersom du vil ha lån og slikt, så er plutselig ikke Skandiabanken så kjekt lengre. Ergo, har du bare Skandiabanken og får behov for å snakke med noen, er det pes. 2 banker er null stress. 9386339[/snapback] Skal du ha lån fra DNB er ikke det så lett heller. Ljuger til deg gjør de også. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Har en konto i Fokus bank hvor jeg har det meste av pengene mine, og som jeg betaler regninger etc fra. Har også en i skandiabanken som jeg bruker visa-kort til. Synes nettbanken til Fokus er mer oversiktlig. Lenke til kommentar
hctoP Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 jeg hadde dnb men jeg skifta til andebu sparebank men dnb var jo bare driiiiiit!!! Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Når du skriver om å få penger fra, mener du sikkert lønnskonto. Det er bare å melde fra til arbeidsgiver det hvilken konto lønn o.l. skal betales til. Syns ikke det er lurt å ha for mange konti, blir lett rotete og uoversiklig. Jeg unngikk å velge Skandiabanken for en del år siden pga dårlig kunderservice og lite fleksible på lån, håper den har bedret seg. Selv er jeg veldig fornøyd med brukskonto i Gjensidige Bank (gode betingelser og rabatt på forsikringer) og sparekonto i Landkreditt (blandt de med høyest rente). Har ikke sett så mye på utlånsrenten da det ikke er aktuelt. Ellers har dinbank.no (eies av Sparebanken Øst) gode betingelser på både innskudd/bruk og utlån. Skjønner ikke hvorfor så mange skryter av Skandiabanken (ja, ok, de er vel kunde der selv) når flere rene norske nettbanker synes å ha bedre betingelser (med forbehold om utlånsrenten), iallfall hvis man har en del penger til plassering. Endret 2. september 2007 av geirm Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hva med postbanken? De har bra lånetilbud og bra brukstilbud, ihvertfall hvis du er ung og student. De har heller ikke noe latterlige krav til formue på konto for å få kort. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Lånetilbud og slikt er ikke noe viktig for meg i øyeblikket, men en gang i framtiden så blir det vel viktig. Nettbanken til skandiabanken virker grei og oversiktlig den og 250kr i årsavgift på et bankkort som er gratis i bruk, virker helt greit det. Endret 2. september 2007 av JoeCamel Lenke til kommentar
tvv Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hei Du kan selvsagt ha så mange banker du vil! Som en tidligere skriver her er det bare å holde styr på disse og ikke minst si fra til arbiedsgiver osv hvor du ønsker pengene. Skandiabanken er bra - spesielt på reise hvor det ikke koster noe å bruke Visa kortet - selv ikke på uttak minibank i utlandet - de har ikke heller spesielt høyt valutapåslag. MEN tenker du litt langsiktig og trenger noen smarte løsninger i forbindelse med lån til kjøp av leilighet - mellom finansiering osv er Skandiabanken ubrukelig. Selv om man gjør det meste på nett tar det laaaang tid i forhold til en kundebehanlder i en av de andre banken klarer å få til! mellomfinansiering som er svært vanlig ved kjøp av ny bolig har de ikke! Hva gjør du om du skal sette inn penger kontant og bare har Skandiabanken - vel da må du legge de i madrassen! Så uansett vær kynisk ha Skandiabanekn + en tradisjonell bank - bruk de tjenester som er best i de forskjellige bankene. DNB har forresten en veldig bra forsikring gjennom vital som er superbillig - spesielt på bil - så sjekk nøye hva du har behov for - og tenke noen år fremover - et kundeforhold er uansett viktig for å få lån! Lykke til! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Lånetilbud og slikt er ikke noe viktig for meg i øyeblikket, men en gang i framtiden så blir det vel viktig.Nettbanken til skandiabanken virker grei og oversiktlig den og 250kr i årsavgift på et bankkort som er gratis i bruk, virker helt greit det. 9409422[/snapback] Hos postbanken betaler du ingenting for kortet, eller bruk, så lenge du har Leve Ung eller Leve student. På leve student får du både Visa og MasterCard gratis, samt nettbank og telebank. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Leve ung: har visa electron etter det jeg kan se, det betyr vel at jeg ikke får betalt på nettet med kort. Leve student: vel jeg er ikke student, så da blir vel det uaktuelt. takker for alle innspill sålangt. Endret 2. september 2007 av JoeCamel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå