Gå til innhold

Spille av HD-filmer fra PC til TV

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Må man ha et eget spesielt skjermkort for å få kvaliteten over

til TV'en i hd?

Har en 42" Mirai Full-Hd.

Så lurte jeg på å legge inn den ene filmen jeg har, Donkey Kong(HD) over på dataen, om det er lov.

Vil jeg da kunne kjøre filmen på tv'en i ekte hd med en dvi-hdmi-kabel?

Foreløpig støtter den 1080 lett, og krystallklart bilde fra pc -> tv.

:]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke noe spesielt skjermkort for å kunne kjøre film i HD-oppløsning fra TV-en, det trenger altså ikke å være merket med "HDTV-ditt-og-datt" slik mange skjermkort er i dag. Du vil imidlertid kunne få problemer med veldig svake/gamle skjermkort.

Jeg vet ikke om TV-en din støtter native oppløsning (som jeg regner med er 1080p siden du skriver full HD) med 1:1 pixelmapping fra PC via HDMI, men hvis den gjør det vil du kunne spille av HD-materiale med optimalt resultat fra PC. Hvis du får 24, 48 eller 72 Hz er det optimalt for HD DVD/Blu-ray.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Et lite tips: Last ned en 1080p film trailer for å sjekke om pcen klarer et glatt bilde.

Anbefaler Balls of Fury, både fordi det er mye farger\ting som skjer og fordi den er morsom :thumbup:

Viss bildet hakker, så kan det være at cpuen ikke klarer å formidle så mye informasjon på engang. Anbefaler da et billig DX10 kort som har hardware støtte for 1080p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...