Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Må man ha et eget spesielt skjermkort for å få kvaliteten over til TV'en i hd? Har en 42" Mirai Full-Hd. Så lurte jeg på å legge inn den ene filmen jeg har, Donkey Kong(HD) over på dataen, om det er lov. Vil jeg da kunne kjøre filmen på tv'en i ekte hd med en dvi-hdmi-kabel? Foreløpig støtter den 1080 lett, og krystallklart bilde fra pc -> tv. :] Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Du trenger ikke noe spesielt skjermkort for å kunne kjøre film i HD-oppløsning fra TV-en, det trenger altså ikke å være merket med "HDTV-ditt-og-datt" slik mange skjermkort er i dag. Du vil imidlertid kunne få problemer med veldig svake/gamle skjermkort. Jeg vet ikke om TV-en din støtter native oppløsning (som jeg regner med er 1080p siden du skriver full HD) med 1:1 pixelmapping fra PC via HDMI, men hvis den gjør det vil du kunne spille av HD-materiale med optimalt resultat fra PC. Hvis du får 24, 48 eller 72 Hz er det optimalt for HD DVD/Blu-ray. Endret 29. august 2007 av Rikky Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Fint, har ATI Radeon 9800 pro. Og tv'en støtter seff 1:1 pixelmapping :] Sykt pent bilde. Skal prøve hd snart ! Lenke til kommentar
Jochi Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Et lite tips: Last ned en 1080p film trailer for å sjekke om pcen klarer et glatt bilde. Anbefaler Balls of Fury, både fordi det er mye farger\ting som skjer og fordi den er morsom Viss bildet hakker, så kan det være at cpuen ikke klarer å formidle så mye informasjon på engang. Anbefaler da et billig DX10 kort som har hardware støtte for 1080p. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå