Zungam Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hei.. Skal ha meg bruktbil til ca. 20-30000 kr. Er student, bor på vestlandet og trenger en bil med lavt bensinforbruk og helst en type kjent for lite feil... Har blitt tipset om japanske biler....Noen som har en spesifikk modell som er bra? Lurer også på hvor mange liter en golf bruker på milen (mellom 1990-1997 modell)? For jeg er ikke helt sikker om jeg skal ha japansk bil...tenker som sagt på en golf... Hadde vært greit å fått noen innspill på minuser og plusser med en golf...det samme med japanske bilder...hvilket japansk merke er det beste? Har som sagt ikke mye peil på bil så alle tips er gode:) Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Litt eldre Toyota Carina / Corolla, de er evighetsmaskiner hvis du holder de i form og gir de rikelig med vitaminer =) Ellers er Citroen Xantia en god god bil Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hei.. Skal ha meg bruktbil til ca. 20-30000 kr. 9374504[/snapback] Først og fremst; Kjøp en bil fra 1995 eller eldre om du ikke kommer over et nyere røverkjøp. Du kan spare over 4000kr ved omregistrering. Skal du ha Golf til den prisen er det spesielt rust du må passe på. Er det rustet hull i skjermer eller dører kommer du bare til å få plager, spesielt om du bor på kysten. Girkassen bør du også sjekke godt, at den ikke skraper når du skifter gir og at den ikke hopper lett ut av gir. Det er ikke dumt å kjøpe japansk bil om du vil ha driftsikkerhet og lavt forbruk til budsjettet ditt. Hva med en Mazda 323F eller en Nissan Primera? Med 2-liter er det faktisk en småkjapp bil. f.eks: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...7abcCgC15508916 Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Noe sånt kanskje? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3cbanUdzY224698 Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Takker for tips... Hva med Honda civic? Noen årsmodeller som kan vær bra til mitt budsjett der? Og forresten..bør jeg velge en bil med lavest km-stand, eller er det bare tull? Jeg har liksom fått det for meg at jeg ikke burde kjøpe bil som er kjørt veldig mye over 200 000 km.... Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Volvo 200-700-900 serie Morrobiler med bakhjulstrekk. Lite vedlikehold. Evighetsmaskiner. Billige deler. Lett å skru på. Billig forsikring. KM-stand er trenger man som regel ikke å ta hensyn til om bilen er pent behandlet. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Takker for tips...Hva med Honda civic? Noen årsmodeller som kan vær bra til mitt budsjett der? Og forresten..bør jeg velge en bil med lavest km-stand, eller er det bare tull? Jeg har liksom fått det for meg at jeg ikke burde kjøpe bil som er kjørt veldig mye over 200 000 km.... 9374689[/snapback] Kilometerstand er ikke alt, men alle deler på en bil slites jo. Jo lengre en bil er kjørt, jo større er jo sjangsen for at deler begynner å bli utslitt og må byttes i nærmeste fremtid. Dette avhenger selvsagt av modell og hvordan den er blitt vedlikeholdt, så det er selvsagt vanskelig å gi et generelt svar. Dersom forrige eier nettopp har bytta mye slitedeler, så kan jo faktisk en bil som har runda 200k være et godt kjøp, men det er nok dessverre sånn at mange "gir opp" biler som begynner å få noen mil på telleren, at man begynner å slurve med vedlikehold og pusher bilen noen mil ekstra for den skal jo byttes ut snart uansett. Om bilen er pre 95 og over 200.000 så må du nok regne med litt reperasjoner i nærmeste fremtid uansett hvor godt rykte modellen har. Dersom du er nevenyttig så er det mye deler som kan byttes selv, slik at det ikke trenger å bli fryktelig dyrt. Om jeg hadde 30.000 til å kjøpe bil for, så tror jeg at jeg hadde funnet en bil til 20.000 og satt av resten til vedlikehold. Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Takker for tips...Hva med Honda civic? Noen årsmodeller som kan vær bra til mitt budsjett der? Og forresten..bør jeg velge en bil med lavest km-stand, eller er det bare tull? Jeg har liksom fått det for meg at jeg ikke burde kjøpe bil som er kjørt veldig mye over 200 000 km.... 9374689[/snapback] Kilometerstand er ikke alt, men alle deler på en bil slites jo. Jo lengre en bil er kjørt, jo større er jo sjangsen for at deler begynner å bli utslitt og må byttes i nærmeste fremtid. Dette avhenger selvsagt av modell og hvordan den er blitt vedlikeholdt, så det er selvsagt vanskelig å gi et generelt svar. Dersom forrige eier nettopp har bytta mye slitedeler, så kan jo faktisk en bil som har runda 200k være et godt kjøp, men det er nok dessverre sånn at mange "gir opp" biler som begynner å få noen mil på telleren, at man begynner å slurve med vedlikehold og pusher bilen noen mil ekstra for den skal jo byttes ut snart uansett. Om bilen er pre 95 og over 200.000 så må du nok regne med litt reperasjoner i nærmeste fremtid uansett hvor godt rykte modellen har. Dersom du er nevenyttig så er det mye deler som kan byttes selv, slik at det ikke trenger å bli fryktelig dyrt. Om jeg hadde 30.000 til å kjøpe bil for, så tror jeg at jeg hadde funnet en bil til 20.000 og satt av resten til vedlikehold. 9375904[/snapback] Og hvilken modell ville du ha anbefalt? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Eldre Carina Nyere Carina LItt mindre Corolla. Lav km og lavt forbruk. Det er mine forslag om du vil ha driftsikkerhet til en billig penge Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Som jeg pleier å svare i tråder der folk skal ha biler i denne prisklassen: jeg tror du må begynne å lete etter et godt eksemplar av et eller annet, og sette de fleste andre krava til side. Selv har jeg tidligere hatt en Hyundai Accent i denne klassen som jeg var kjempefornøyd med i forhold til investeringen. Den var bråkete og kjørekomforten var så som så, men den tok meg fra a til b, starta hver morgen, og mekanisk var den i god stand. Vedlikehold var også relativt rimelig. Men om du skal ha en golf, mazda 323, civic eller fiesta er ikke godt og si. Alle disse vil være gode om du finner et godt eksemplar og omvendt. Dersom du kun trenger to seter og ikke bryr deg om lyd, så kan jo en bil i pizzabil utførelse også være aktuelt. VW caddy eller lignende. Disse er ofte gunstge i pris, og så har du god plass når du skal flytte fra hybelen. Jeg tror jeg ville lett etter en bil som har blitt godt velikeholdt og som nylig er eu godkjent. Lenke til kommentar
NoXify Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Corolla. Lav km og lavt forbruk. Har selv en Corolla helt identisk med denne, kanskje ingen veldig spennende bil, men 1.3 literen er overraskende sprek og driftsikkerheten er den beste du får i denne prisklassen (Les om Corolla som bruktbil her). Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Corolla. Lav km og lavt forbruk. Har selv en Corolla helt identisk med denne, kanskje ingen veldig spennende bil, men 1.3 literen er overraskende sprek og driftsikkerheten er den beste du får i denne prisklassen (Les om Corolla som bruktbil her). 9382064[/snapback] i denne artikkelen: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=28724&tid=83 så er visst Hyundai Accent 1996 og Hyundai Elantra 1996 også gode bruktbilkjøp...kan dette stemme? Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Corolla. Lav km og lavt forbruk. Har selv en Corolla helt identisk med denne, kanskje ingen veldig spennende bil, men 1.3 literen er overraskende sprek og driftsikkerheten er den beste du får i denne prisklassen (Les om Corolla som bruktbil her). 9382064[/snapback] i denne artikkelen: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=28724&tid=83 så er visst Hyundai Accent 1996 og Hyundai Elantra 1996 også gode bruktbilkjøp...kan dette stemme? 9384492[/snapback] Ja, jeg tror faktisk det. Som nevnt tidligere har jeg selv hatt en Accent som gjorde jobben sin utmerket. Bilen er vel ikke akkurat en blomst, og noen racer er den heller ikke. Men dersom det ikke er så viktig og du kan leve med litt innvendig støy og ikke verdens beste kjørekomfort, så kan en Accent være et godt valg. De er ikke så gjerrige på bensin heller. http://www.dinside.no/php/art.php?id=1993 Den bilen jeg nå har som bruksbil er en Ford Sierra som lå i den prisklassen du leter i. Selv om denne er noen år eldre enn accenten jeg hadde så er kjørekomforten mye bedre, og den sliter ikke i motbakke like lett. Det er en bil som er mye mer gøy å kjøre, men til gjengjeld så bruker den mer bensin også. Accenten var fin til bykjøring, men ikke førstevalget om du skal kjøre over fjellet. Om du først og fremst tenker økonomi så kan nok Accent være et bra valg om du finner en som er tatt vare på. Jeg trodde aldri jeg skulle anbefale noen å kjøpe accent, for jeg likte den egentlig ikke noe særlig, men det gjorde jobben, var billig både i innkjøp og drift, og den starta hver morgen, og hadde ikke noen større problemer. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Corolla. Lav km og lavt forbruk. Har selv en Corolla helt identisk med denne, kanskje ingen veldig spennende bil, men 1.3 literen er overraskende sprek og driftsikkerheten er den beste du får i denne prisklassen (Les om Corolla som bruktbil her). 9382064[/snapback] i denne artikkelen: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=28724&tid=83 så er visst Hyundai Accent 1996 og Hyundai Elantra 1996 også gode bruktbilkjøp...kan dette stemme? 9384492[/snapback] Den første bilen jeg hadde var en 1996 modell Accent, den holdt bare ut i noen måneder på grunn av at jeg totalvraket bilen, men teknisk sett var den god. Motorene kommer fra Mitsubishi, og Elantra har samme motor som Mitsubishi Lancer, en bil jeg har kjørt snart 290 000 km med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå