Kj-arne Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hei! Jeg er ein glad amatør som har kjøpt sitt første digitalkamera.(Canon EOS 400D med objektivkit EF-S 18-55). Jeg vurderer nå å kjøpe eit ekstra ojektiv, og har kikket litt på dette:Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM . Siden jeg ikkje har så mykje peiling på slikt enda,håper jeg på tilbakemelding om dette er fornuftig. Mvh. Kjell-Arne Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Den har fått grei kritikk i de testene jeg har lest. Det var en del problemer med konstruksjon da objektivet ble lansert for et år siden, men det er fikset nå. En virkårlig test kan du lese her. Tom Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Den har fått grei kritikk i de testene jeg har lest. Det var en del problemer med konstruksjon da objektivet ble lansert for et år siden, men det er fikset nå. En virkårlig test kan du lese her. Tom 9374467[/snapback] Objektivet ble lansert for ganske så nøyaktig 2 år siden. Jeg har selv hatt det i 1,5 år. Eneste problemet jeg har hørt med dette objekivet var at det kunne gi noe uskarpe bilder i "vertikal modus". Dette var kun på noen eksemplarer. (Det er kanskje det samme problemet du hadde hørt om tomsi42?) Er selv veldig fornøyd med mitt eksemplar, og for meg så fungerer det veldig bra. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Eneste problemet jeg har hørt med dette objekivet var at det kunne gi noe uskarpe bilder i "vertikal modus". Dette var kun på noen eksemplarer. (Det er kanskje det samme problemet du hadde hørt om tomsi42?) 9374528[/snapback] Det stemmer - og som sagt - det har fikset lenge, så hvis du skal kjøpe nytt, så er det ikke noe problem. Tom Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Kjøpte dette selv i sommer og er i grunnen fornøyd med det. Det dekker et stort område og har stabilisator til en rimelig penge. Det finnes langt rimeligere objektiver, men hvis du ønsker et objektiv med lang tele så er det en stor fordel med stabilisator. Kjøpte Sigma 70-300 APO DG for et år siden, selv om jeg ble fortalt at jeg sikkert kom til å oppgradere til Canon 70-300 IS. Personen hadde helt rett og et år etter kjøpte jeg Canon 70-300 IS. Bildekvaliteten er ganske lik, men fordelen med å ha IS er enorm når du tar bilder ved 300mm. Ulemper med Canon objektivet: - Litt billig plastikk følelse, bør behandles fint - Fronten roterer når du fokuserer (gjør det vanskelig å bruke polar filter) - Ikke helt topp på full blender, bør blendes ned til F8 hvis mulig Fordeler: - Mye for pengene - Stort "zoom" område - Bildestabilisator, som fungerer veldig bra - Lav vekt - Ganske rask fokus, vesentlig raskere enn på Sigma 70-300 APO DG Lenke til kommentar
magnus74 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg blir gang på gang overrasket over hvor skarpe bilder dette objektivet leverer. ISen fungerer som en drøm. Jeg har tatt bilder håndholdt med lukkertid ned til 1/40s på full tele med upåklagelig skarphet (etter min standard i all fall). Og jeg er ikke spesielt stø på hånda. Anbefales varmt! Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hei!Jeg er ein glad amatør som har kjøpt sitt første digitalkamera.(Canon EOS 400D med objektivkit EF-S 18-55). Jeg vurderer nå å kjøpe eit ekstra ojektiv, og har kikket litt på dette:Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM . Siden jeg ikkje har så mykje peiling på slikt enda,håper jeg på tilbakemelding om dette er fornuftig. Mvh. Kjell-Arne 9374350[/snapback] Dette objektivet er veldig bra. Ingen problemer å ta skarpe bilder håndholdt på 1/60. Det er selvsagt litt stort, særlig på en D400, men anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå