bør børson Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg har store problemer med spill på min Vista 32bit. Alt bare hakker, selv når jeg har alt på minimum og kjører feks. 1024X eller 800 for den saks skyld. Asus supporterer heller ikke XP og derfor er jeg litt lost. Jeg har mislykkes med følgende spill: -GRAW2 (Advanced Warrior 2) -UT2004 (Unreal Tournament 2004) Er det noen som vet hva dette kan være? Jeg har lest om flere som har dette problemet. Det er litt kjipt å kjøpe en maskin til 15k og så kan man ikke bruke den til spill. Dette skal være en gamer-maskin så derfor forventer jeg at den i det minste støtter UT2004. Huff, for noe dritt Lenke til kommentar
Ratatos Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Har du fjernet alt det bloatwaren du fekk fra Asus med pcen? Har du oppdatert driverene? Eg har lest på notebookreviews.com at dei fleste med G1S bruker laptop2go driverene, og det fungerer utmerket. Eg skal selv kjøpe denne pcen når komplett får den på lager, og eg har lest veldig mykje om den. Andre folk som har kjøpt den har kjørt LANGT meir krevende spill enn UT04 på full grafikk. Husk at pcen kom med mykje bloatware, og det er ein guide på notebookreviews kva du skal gjera med G1S med eingang du får den. Dei fleste kjører ein reinstall med bruk av Recovery CDane du får med, og under installen så forteller dei at du må sette inn system disken. Dette må du ikkje gjere fordi da kjem all bloatwaren tilbake på pcen. Kjør Recovery uten system disken og så installerer du driverene manuelt når Vista er installert. Eg anbefaler deg å lese litt rundt. Edit: Det finst ein XP Driver pack med alle driverene du trenger for G1S. Om du velger å gå tilbake til XP. Endret 28. august 2007 av Ratatos Lenke til kommentar
bør børson Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Hei Jeg har faktisk klart å installere XP på maskinen, men jeg hadde der også problemer med spill. Performance utenom spill ser ut til å være greit under XP. Når det gjelder Vista, så kjører jeg Aero uten problemer og viften genererer lite støy. Det er kun spill som er problematisk. NB: jeg skal prøve å installere alternative drivere og se hva som skjer. Kommer med tilbakemelding når dette er gjort. BB Lenke til kommentar
bør børson Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Er det noen som vet hva trustedinstaller.exe faktisk foretar seg i Vista? Nå er det slik at jeg booter opp maskinen og da holdt trustedinstaller på i ca. 8 minutter med 50% CPU og masse HD-aktivitet. G1S er et tabbekjøp, ikke fungerer den med spill og i tillegg stopper hele maskinen opp når diverse bakgrunnsaktiviteter knyttet til Blista kjører. I tillegg står harddisken nesten aldri stille, det er hele tiden masse aktivitet fra systemet, både lese- og skriveaktiviteter. Jeg lastet ned en zipfil fra asus på ca. 1,4 MB og det tok ca. 4 minutter å unzippe fila. Jeg kunne tydelig høre masse lese- og skriveaktivitet fra maskinen. Hva er dette for noe? G1S er en maskin med 2,2 Core2Duo og masse RAM og den koster en god del penger. Neste steg er å bytte inn dritten og kjøpe en maskin som faktisk kjører XP. Gud bedre for noe dritt. Lenke til kommentar
Hurragutten Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Nå bruker vel de fleste bærbare å klokke ned cpu for å spare strøm. Vet ikke om windows automatisk klokker opp ved bruk av spill o.l. I tillegg kan du prøve grafikkdriverne man finner på laptopvideo2go. Lenke til kommentar
bør børson Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Jeg overvåker cpu og temperatur med NHC og maskinen kjører på 2,2 GHz. Husk at dette skal være en av de raskeste bærbare som er å oppdrive. Jeg har en eldre asus som kjører xp, og der har jeg absolutt ingen problemer. Dette er nok et kombinert problem som peker mot Vista og diverse Asus drivere. Er det noen andre som har kjøpt samme maskin? Lenke til kommentar
bør børson Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 G1S LØSNING: Etter mye om og men, fant jeg en løsning på problemet. Chipset driverene som ligger ute på asus download fungerer ikke. Chipset-driveren sørger for at data mellom feks. minnet og cpu fungerer optimalt. Jeg lastet ned følgende chipset-drivere fra intel sine hjemmesider: pm965 express chipset http://www.intel.com/support/graphics/inte...b/CS-025753.htm 3D MARK05 score: 7277 Mvh Bør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå