kloningen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Går det å installere et OS på en ekstern harddisk? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Det vil jeg nok tro, så lenge pc´en det skal brukes på kan bootes fra den. Men hvorfor....... Og hvordan stiller det seg med drivere osv. ? Endret 27. august 2007 av persistent Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 det skal gå fint det. pass på at hovedkortet har mulighet for å boote fra USB-porten så blir det så bra atte. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 "Ekstern harddisk" dkker jo vidt og bredt. USB, FireWire, nettverk, eSATA, ... Det går ikke med USB. Windows resetter USB interface under booting. Med eSATA går det bra. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 litt ot: hva med linux (ubuntu) på ekstern usb disk? Lenke til kommentar
wilai Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Ubuntu, er det litt stress å få til Men det skal gå, funke ikkje med 7.04 må bruke den forrige ! GUIDE http://pendrivelinux.com/2007/01/25/usb-x-ubuntu-610 http://www.debuntu.org/how-to-install-ubun...inux-on-usb-bar Endret 29. august 2007 av wilai Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 husker at jeg leste litt om det når jeg vurderte å legge det inn på minnepennen min, og jeg kom fram til at det ville bli støtte for det i neste versjon (don't shoot me if i'm wrong) 7.10. får bare vente litt da, den skal jo komme i oktober (?). jaja, nok OT sorry trådstarter! Lenke til kommentar
wilai Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 det skulle fungere på 7.04 men det va noe bug som gjorde at det ikkje var mulig å lagre filene Mike (mjpca fra ubuntu forum) har fikse det Vist du har lyst å prøve er det en guide her: http://xubuntublog.wordpress.com/2007/06/1...-drive-finally/ MÅ ha linux fra før på denne guide Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) ja, har sett den guiden jeg også, men orket ikke gjøre så mye når jeg bare kunne vente noen måneder. dessuten kjører jeg xp noe som gjør det litt mer komplisert da jeg ikke kan følge step for step guiden. får bare se om det blir lettere med 7.10. edit: takker forresten for gode linker og forslag! Endret 29. august 2007 av hernil Lenke til kommentar
wilai Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Til trådstarter. Du kan ha windows på usb-stick, WIndows Xp usb edition. Er kun på 60mb, du kan få tilgang til filer og ta backup med det. Finne ikkje noe guide til det. Du får google, har ikkje lov å linke deg pirat ting heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå