fisken007 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Hei, Har planer om å fikse litt på det teknologiske hjemme, siden jeg ser at det er store muligheter Det jeg har planer om er å gjøre om denne stasjonære pc en: 1 Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin 1 AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte 2 Crucial PC4000 BallistiX Tracer 1024MB Non-ECC,2.8V,128Megx64,184pin,CL3 1 DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA,GbLAN,Fw,DDR,PCI-EX16 1 Thermaltake Big Typhoon CPU-Kjøler, For Socket 478/775/754/939/940 1 7800GTX 512mb til en server med minimum 2tb(skal lagre og redigere 20 år med videopptak (:S).. Planen er da som følger. Ha denne stasjonære som server og ha dockingstasjon til den bærbare når jeg er hjemme. Jeg trenger en ny skjerm (helst 24") og et forslag til hvordan dette fikses. Det ideelle hadde vært å ha serveren slik at den også er tilkoblet tv en, men vet ikke helt hvordan det går med sånn som den er nå.. Den er jo heller ikke spesielt stille så ikke aktuelt å la den stå i stua.. Kan vel kanskje klokke alt ned og nytt kabinett (fint med forslag). Jeg tenkte også på muligheten til å bruke serveren som hjelp som arbeidskraft, når jeg redigerer og sånt, er det mulig? Ruteren er en dlink d624, bør den byttes ut? Så om folk har noen tips til hva jeg trenger for å få et kongeopplegg hadde jeg satt stor pris på det Jeg trenger vertfall ny skjerm, nye harddisker, et kabinett som er lydisolert om det går an å mekke htpc og bruke den som server.. Jeg skal også kjøpe ny laptop, men venter til 8800 kommer tror jeg.. Pris: Kommer an på hvor kult det blir, ikke jeg som sitter på pengene, men er det et opplegg der en kan ha all video på serveren og vise det direkte på tv en osv tror jeg pengene sitter løst. Endret 27. august 2007 av fisken007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå