moon_blood Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Men, etter hva jeg lest og hørt, sier Bibelen nettopp det at vi IKKE skal prakke troen på noen, eller presse dem til å tro. Her sier selvfølgelig Bibelen det motsatte også, noe den gjør i nesten alle sammenhenger, men prinsippet er sterkt. Så sterkt at vi kan si at det kristne gjør når mange presser mennesker til å tro, går de imot Gud. Men, når det kommer til bibelhenvisninger er jeg rimelig blakk. Noen som har vers som sier noe om nettopp dette? Hadde vært kjærkomment med hjelp - jeg trenger nemlig noen vers som sier noe mot at kristne skal presse sin tro på andre. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Har du glemt at det som står i bibelen ikke har noe å si lenger, eller? Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Har du glemt at det som står i bibelen ikke har noe å si lenger, eller? 9373667[/snapback] Lol. Vel, uansett så trenger jeg de versa. La meg også minne om at det som står i Bibelen har noe å si for hver 3 person på denne kloden. Lenke til kommentar
Kongle2 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Kan svare på det motsatte isåfall (at man skal forkynne, å presse troen på noe vil jeg vel ikke si at det står). Matteus 24:14 (tror jeg) at man skal forkynne for alle folkeslag og så skal enden komme (noe slikt) Veldig usikker på at det står noe sted at man ikke skal forkynne, syns det virker litt rart. Kanskje det kommer i kirkas neste oversettelse, sammen med homofile prester Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 1. Bibelen skal ikke tolkes bokstavelig 2. Kristendommen er en misjonerende religion. Kristne har et ansvar for å omvende flest mulig. For hver som omvendes, vil én ny bli frelst. Lenke til kommentar
Moella Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 1. Bibelen skal ikke tolkes bokstavelig 2. Kristendommen er en misjonerende religion. Kristne har et ansvar for å omvende flest mulig. For hver som omvendes, vil én ny bli frelst. 9374165[/snapback] 1 - Veldig vanskelig å forholde seg til alle de individuelle tolkningene av det som blir representert som "den sanne tro" når en religion blir organisert på denne måten. 2 - Det kan vel også muligens være tolket ihjel igjennom tidene hvor bokstavelig man skal ta dette budskapet. Burde ikke folket heller søke religion i stedet for at religion oppsøker dem. Hvis jeg ikke har kjent et behov så trenger det vel heller ikke introduseres på meg. Klart - jeg ønsker ikke å krangle om hva som er riktig og galt i forhold til Bibelen, jeg er heller opptatt av hva som er rett og galt i forhold til hvordan denne religionen praksiseres. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Men, etter hva jeg lest og hørt, sier Bibelen nettopp det at vi IKKE skal prakke troen på noen, eller presse dem til å tro. Her sier selvfølgelig Bibelen det motsatte også, noe den gjør i nesten alle sammenhenger, men prinsippet er sterkt. Så sterkt at vi kan si at det kristne gjør når mange presser mennesker til å tro, går de imot Gud. Men, når det kommer til bibelhenvisninger er jeg rimelig blakk. Noen som har vers som sier noe om nettopp dette? Hadde vært kjærkomment med hjelp - jeg trenger nemlig noen vers som sier noe mot at kristne skal presse sin tro på andre. 9373655[/snapback] Det som står i den boken betyr ingenting. Og jeg hater seriøst bibelvers Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Men, etter hva jeg lest og hørt, sier Bibelen nettopp det at vi IKKE skal prakke troen på noen, eller presse dem til å tro. Tull. Matteus 28, 19-20: "Gå derfor ut og gjør alle folkesalg til mine disipler, i det dere døper dem til Faderens, Sønnens og Den Hellige Ånds navn, og lærer dem å holde alt det jeg har befalt dere." Lenke til kommentar
Moella Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 ...og man kan lure på hvorfor det blir bråk når muslimene skal ut å gjøre akuratt det samme..... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Samme hva det står, det forekommer hver jævla dag! Og jeg dør litt inni meg hver gang det relaterer meg! Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Hva gjør de kristne for å presse religionen på andre? De hjelper folk De samler inn penger De organiserer idrett De organiserer ungdomsklubber De narrer fattige mennesker til å tro at bibelen fører til et bedre liv Tenk hvis bare noen frivillige kunne gjort det samme, uten å presse livssynet sitt på dem de hjelper, dem de samler inn penger til eller dem som driver med idrett... Endret 1. september 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hva gjør de kristne for å presse religionen på andre? De hjelper folk De samler inn penger De organiserer idrett De organiserer ungdomsklubber De narrer fattige mennesker til å tro at bibelen fører til et bedre liv Tenk hvis bare noen frivillige kunne gjort det samme, uten å presse livssynet sitt på dem de hjelper, dem de samler inn penger til eller dem som driver med idrett... 9402475[/snapback] Det er da andre organisasjoner som gjør dette, utenom det siste punktet på listen din HEF er på god vei her i Norge, i og med at de tilbyr alternative sermonier på det som tradisjonellt skjer i kirken, har forskjellige aktivitetstilbud for ungdom igjennom Humanistisk ungdom og hjelper mennesker både økonomisk og rettighetsmessig igjennom Humanistisk aksjon for menneskerettigheter i u-land. Men jeg skulle gjerne sett enda flere engasjere seg på bakgrunn av noe annet enn å drive misjon. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det finnes haugevis av sekulære hjelpeorganisasjoner. Leger uten grenser er et ypperlig eksempel på dette. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Matteus 24:14 (tror jeg) at man skal forkynne for alle folkeslag og så skal enden komme (noe slikt)9374092[/snapback] Wow, hvordan husket du det? hehe Riktig kapittel, og nesten helt riktig sitert. Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme. Kikket det opp på bibelen.no edit: leste litt Gud sa: «Det skal bli en hvelving midt i vannet, og den skal skille vann fra vann!» Og det ble slik. 7 Gud gjorde himmelhvelvingen og skilte vannet som er under hvelvingen, fra vannet som er over den. Høh? er himmelen laget av vann? Endret 4. september 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
lysebet Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hmmm... Eg likar ikkje når kristne prøver å konvertere folk som har det dårleg ved å love dei mat og tak over hovudet. Enten blir du kristen, og då skal du få det godt, ellers forblir du muslim eller den religionen du er, og fattig. Sjølvsagt vil jo dei fleste ha eit godt liv og velger kristendommen. Sjukt at nokon kan bli pressa på den måten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå