Gå til innhold

Skulke gym timar på vidaregående?

katet

Anbefalte innlegg

Har gådt første veka på vidaregåande skule no, på bygg og anleggsteknikk. Sikkert nokon hundre til som gjer det. Lurte på om eg skulle kutte ut en del av gym timane ettersom dette ikkje er min største interesse. Får en karakter i gym, teller desse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Men en for å motta fag-/svenne brev finnes det ingen krav om å ha Gym. Eller, egentlig. Men man slipper å ta opp faget.

9373958[/snapback]

Må han ikke ha "bestått" det første året på vgs først? Det innebærer jo gym.

Edit: Slettet to innlegg som var off-topic.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Jo, man MÅ stå i alle fag, inkludert gym det første året ;)

9374094[/snapback]

Ei i klassa mi strøk på VG1, fikk beskjed av gymlæreren at hun ikke trengte å ta det opp igjen på VG2. Hum?

9374106[/snapback]

Du må stå, eller så havner du bakerst i listen, men det betyr ikke at du ikke får gå VG2 :yes:

La oss si det sånn:

Elev 1:

5

4

5

5

6

1

5

Elev 2:

2

3

2

2

2

3

3

I dette tilfelle kommer elev 2 foran elev 1 når de skal søke seg inn på skole i VG2...

Lenke til kommentar
Alt du trenger i gym er innsats, du må ikke ha spesielle ferdigheter for å få gode karakterer.

9377230[/snapback]

Såklart teller ferdigheter, det er jo derfor vi har karakterer? Men ifølge den nye læreplanen så kan læreren selv bestemme i hvor stor grad ferdigheter/innsats/innstilling skal telle i forhold til hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg strøk i gym på VK 1 og fikk beskjed om at jeg ikke trengte å ta det om igjen siden det ikke var et avsluttende fag før i VK 2. Den samme beskjeden fikk jeg ang. norsk...som jeg også strøk i.

Mulig det er andre regler som gjelder nå og mulig jeg fikk noe særbehandling pga...ehm...utseende.

...eller siden jeg var syk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvordan greier dere å strykke i ett fag? Aldri greid det før..

9379339[/snapback]

Det har jeg. Hadde 5 i snitt og strøk i et fag. Skills to pay the bills.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...