Wollan Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hei! Var ute i kveld og tok noen såkalte ”kveldsbilder”. Gjorde litt enkel redigering på ett av de bildene jeg tok, og ble ganske fornøyd med det. Bildet er som dere kan se litt mørkt, men det synes jeg egentlig bare kom til gode i denne sammenhengen. Hva synes dere? Er det noe jeg kunne ha gjort for å få det bedre? Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Min personlige smak er at landskapsbilder kan slippe å ha såpass mye 100% sort i seg. Dette bildet har fått mer et grafisk uttrykk som kan være fint i seg selv. Du har også litt mer utbrente partier enn strengt talt nødvendig. Disse to ankepunktene med hensyn til dynamikk skuffer litt, for jeg er nesten bombesikker på at bildet kunne blitt enda finere om man virkelig fikk med seg himmelen og skyenes flotte graderinger i lysintensitet og farger. Løvverket i forgrunnen er en fin ramme for komposisjonen, men også disse kunne nok ha skilt seg bittelitt ut fra bakgrunnen. Det ville være informativt å se orginalen. Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Det ville være informativt å se orginalen. 9374276[/snapback] Her er orginalen: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg likte den redigerte utgaven best - der har du fått til en trolsk stemning. Tom Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Jeg likte den redigerte utgaven best - der har du fått til en trolsk stemning. Tom 9374441[/snapback] Takk Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg liker den høye kontrasten, det er mye stilig drama her. Men jeg liker ikke at det er så mye utbrent og samtidig så mye som går i svart ("gjengrodd"). Ganske vanskelig motiv sånn sett, siden det er så høy dynamikk i utgangspunktet. Tror jeg ville foretrukket en kortere eksponering, for så å hente ut mest mulig drama med curves i PS, men uten å miste så mye detaljer. Eventuelt multieksponering og HDR. Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Jeg liker den høye kontrasten, det er mye stilig drama her. Men jeg liker ikke at det er så mye utbrent og samtidig så mye som går i svart ("gjengrodd"). Ganske vanskelig motiv sånn sett, siden det er så høy dynamikk i utgangspunktet. Tror jeg ville foretrukket en kortere eksponering, for så å hente ut mest mulig drama med curves i PS, men uten å miste så mye detaljer. Eventuelt multieksponering og HDR. 9378271[/snapback] Veit, det ble for utbrent og for mørkt. Uansett, takk for tipset. Lenke til kommentar
kqwaiiiii Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 e d tatt fra nanji? Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 e d tatt fra nanji? 9386416[/snapback] Nei, men ikke langt unnji.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå