Achilles Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg har en D80 og trenger definitivt et stativ (ser at stativ er diskutert tidligere på forumet, men trenger fortsatt hjelp). Dette skal brukes hovedsaklig innendørs, men vil også ha mulighet til å bruke det ute (event makro). Jeg har per i dag ikke et teleobjektiv, men vil kjøpe dette etterhvert (men vil aldri kjøpe en tung og dyr "profftele"). Jeg kunne tenke meg å legge ca 1000-1500 i et stativ m/hode. Jeg ser at kulehode vs 3-veis er diskutert en del tidligere her på forumet og ut i fra disse diskusjonene får jeg vel neppe et fungerende kulehode til denne prisen? Kom gjerne med konkrete forslag... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Jeg har mange ganger nevnt Velbon Sherpa 600 R her på forumet. Det er særdeles velegnet til macro siden det går lavere enn de fleste stativene i prisklassen, og når Japan Foto det på tilbud til under 800. Jeg har selv studert det stativet grundig, og det virker tillitsvekkende på meg. Selv kan jeg låne proffstativ når som helst, men lurer selv på å kjøpe det som ekstrastativ. Endret 28. august 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Rsp Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg handlet et Velbon CX-686 for noen månter siden, er godt fornøyd med det. Også er det innfelt en liten vater på stativet, kjekt det å. Jeg kjøpte det her : http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=2753 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Hvordan takler Sherpa'en tyngre kamera som D200 (gjerne med batterigrep) og evt større objektiver (som 80-200 2,8)? edit: glem det, la merke til at centeren ikke kunne "knekkes" Endret 28. august 2007 av MrLee Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hvordan takler Sherpa'en tyngre kamera som D200 (gjerne med batterigrep) og evt større objektiver (som 80-200 2,8)? edit: glem det, la merke til at centeren ikke kunne "knekkes" 9380634[/snapback] Knekking eller ikke, Velbon oppgir 4kg som høyeste vekt som det kan belastes med. Lenke til kommentar
Achilles Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Så Velbon Sherpa 600 R er "mest for penga" i prisklassen 1000-1500? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg var på japanfoto og så på det i dag, og det så ganske bra ut til <1000kr klassen iallefall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Jeg kjøpte dette stativet på JP i går for 799 kr. Virker meget bra til prisen, og har som tidligere nevnt i denne tråden en klar fordel i og med at man kan benytte det i lav høyde. Vekten er 2,1 kg og det kan bære kamera/objektiv på 3,5 kg. Det følger med bæreveske til stativet Endret 31. august 2007 av Slettet+149837134 Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Takk for fin trå. Da er Velbon Sherpa 600 R bestilt fra JapanPhoto. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Takk for fin trå. Da er Velbon Sherpa 600 R bestilt fra JapanPhoto. 9411753[/snapback] Ja, følger rådet jeg også, bestilte det nå. Prisen er ikke i butikken, men på nett, i tillegg kommer 99kr. i frakt. Men som helt fersk må jeg spørre om: Passer dette til Canon EOS 400D? Eller må man ha noe feste-greier i tillegg? Og til hva slags fotografering har man mest bruk for det, for det er jo litt å drasse på, på en sykkeltur. Hadde tenkt å bruke det til macro fotografering, og kanskje til portrett inne, er det lurt? Vil gjerne ha litt nybegynner-tips. Glemte å spørre om: De har et Velbon Ultra Lux F Triod til samme pris, så ikke helt hva forskjellen var. Noen som vet? RandiA Endret 2. september 2007 av RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det er kun ekstremt gamle kameraer som ikke passer i alle stativer som selges i dag. Det finnes dog en gammel standard som kun brukes på studiokameraer, men det er det absolutt ingen her inne som har, og et Sherpa ville falt sammen med et slik kamera på toppen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Til RandiA: Rart at de ikke hadde det til 799 i butikken. Den prisen fikk i alle fall jeg. Endret 3. september 2007 av Slettet+149837134 Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 JapanPhoto har samme pris på net som i butikk. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Til RandiA: Rart at de ikke hadde det til 799 i butikken. Den prisen fikk i alle fall jeg. 9421449[/snapback] Det visste jeg ikke. så jeg betalte 100kr. mer. Kunne gått til butikken her også ja, men det stod at det var bare nettpris. En gang var det 500kr. forskjell (butikk - nett)på noe jeg kjøpte hos Elkjøp. Gikk til butikken og skulle kjøpe det, da sa de det bare var nettprisen som var slik, så jeg valgte å ta det fra nett. (Det er ofte slik: "bare på nett" ) PS Jeg hengte meg opp i det som står over bildet, prisen gjelder bare i nett-butikk. Nettpris RandiA Endret 3. september 2007 av RandiA Lenke til kommentar
flippant Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har gått til innkjøp av dette stativet (600R) jeg også. Foreløpig er jeg fornøyd med hvordan det fremstår. Jeg har ikke forsøkt å bruke det til macro ennå, men en gang i løpet av helgen kanskje. Det er vanskelig å vite hva man mener om noe man har kjøpt før man har hatt og brukt det en stund. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Har gått til innkjøp av dette stativet (600R) jeg også. Foreløpig er jeg fornøyd med hvordan det fremstår. Jeg har ikke forsøkt å bruke det til macro ennå, men en gang i løpet av helgen kanskje. Det er vanskelig å vite hva man mener om noe man har kjøpt før man har hatt og brukt det en stund. Ja, synes dette stativet fungerer greit. Jeg har heller ikke dristet meg på macro med det, tror man må ta bort midt-stolpen på en måte da? Du får gi noen tips når du har prøvd det. RandiA Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Ja, synes dette stativet fungerer greit. Jeg har heller ikke dristet meg på macro med det, tror man må ta bort midt-stolpen på en måte da? Du får gi noen tips når du har prøvd det.RandiA Midtstolpen er to-delt, så du skrur bare av den nederste halvdelen for å komme helt ned. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Midtstolpen er to-delt, så du skrur bare av den nederste halvdelen for å komme helt ned. Takk skal du ha, det var greit å vite...hørtes ikke så innviklet ut det da.... RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå