Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Backup av savegames

Mortis360

Anbefalte innlegg

Skal bytte min 360 Premium inn i en 360 Elite, men jeg vil ikke miste de lagrede spillene mine, det er snakk om ca 150mb med lagrede spill (Forza 2 = 36mb + Test Drive Unlimited = 110mb). Så minnesaken fra MS er langt ifra stor nok til dette. Kommer ikke til å ha konsollene samtidig da jeg bytter hos EB Games, noen som vet hvordan dette skal la seg gjøre? Trenger ett svar ganske kjapt, så takker for all hjelp på forhånd!

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saved games til Forza 2 kan du hverken flytte eller kopiere til minnekortet.

Håper det går ann å bruke dataoverførings kabel kittet til å få disse over til den nye hd'en.

9374047[/snapback]

Kan jeg bruke noe annet enn orginale minnekort til 360en og flytte TDU savegamsa da (Er veldig lite keen på å kjøpe 2 minnekort for å flytte TDU)? De som er viktige for meg, nesten ikke kjørt noe på Forza.

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Skal bytte min 360 Premium inn i en 360 Elite, men jeg vil ikke miste de lagrede spillene mine, det er snakk om ca 150mb med lagrede spill (Forza 2 = 36mb + Test Drive Unlimited = 110mb). Så minnesaken fra MS er langt ifra stor nok til dette. Kommer ikke til å ha konsollene samtidig da jeg bytter hos EB Games, noen som vet hvordan dette skal la seg gjøre? Trenger ett svar ganske kjapt, så takker for all hjelp på forhånd!

~ Mortis360

9373490[/snapback]

Snakk med folka på EB games først. Jeg byttet gammel premium + 5 spill mot Elite for 99 kroner. Måten de gjorde det på for meg var følgende:

1. Jeg kjøpte ny Xbox 360 Elite for fullpris=3799 kroner og tok den med hjem.

2. Brukte et 64mb minnekort, overførte så mye jeg kunne fra min gamle premium til dette minnekortet.

3.Putta minnekorte inn i Eliten og overførte det dit.

4. Da alt var overført formaterte jeg hard disken på min gamle premium og tok den med til butikken + 5 brukte spill + kvitteringen for den nye maskinen. Fikk 3700 kroner tilbake i cash i hånda.

Noen overføringskabel hadde de ikke, og det følger heller ingen med i Elitepakken. Folka hos EB games syntes dette var veldig tungvint selv, men det var eneste måten for å kunne overføre det som var på harddisken på den gamle. Så vidt jeg veit var ingen savegames eller enkeltfil over 64mb, ei heller for Forza2. Husk også å overføre din spillerprofil til den nye via minnekortet. Hvis alt går over 64 mb tilsammen, skulle det vel bare være å gjenta punkt 2 og 3 til du er ferdig før du formaterer den gamle maskina og tar den til butikken for å få cash tilbake. Husk å ta vare på kvitteringen for den nye da når du drar tilbake til butikken.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

En måte å overføre store mengder data mellom to stykk X360, uten å ha begge tilstede samtidig, er å bruke Datels XSATA sammen med din PC.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Datel XSATA (Bilde)

XSATA lets you free up hard drive space by transferring content between your console and your PC. Using your XBOX 360 file manager software such as the free PC app Xplorer 360, you can use XSATA to transfer materials from your console’s hard drive to your PC, using your computer’s hard disc space to store demos, game saves and other such materials you’re not currently using. When you need them again, just transfer back to the XB360’s drive. Once the data is on your PC, you can email content not locked to your machine or L!VE account to your friends for them to use on their own consoles too.

XSATA is a plug-and-play device that sits between your XB360’s hard drive and the console itself. There’s no need to remove your XB360’s hard drive to use it. The PC and the 360 can then ‘share’ the HDD so it can remain in place at all times.

To connect your console to your computer, just plug the supplied cable into the High Speed USB port on the back of XSATA and into any spare USB port on your PC. XSATA is USB 2.0-compatible, so you can expect ultra-fast transfer speeds of up to 480mbps. It looks great too, with blue laser light giving a real cool edge to your gaming machine.

Dog koster denne 499.- + frakt, men du har jo da denne til odel og eie slik at du kan bruke den sammen med din nye X360 i fremtiden.

Endret av djchange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...