comp Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Da jeg skulle laste opp noe på serveren min fikk jeg spørsmål om jeg ville "overwrite .htaccess fila". Er det farlig å overwrite den eksisterende .htaccess fila? Hva gjør denne? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 det er en av filene du kan passordbeskytte kataloger/underkataloger på webserver..... Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Farlig er det vel neppe. I den fila kan du angi hvilke HTTP parametre som er lovlige fra hvilke IP-adresser/domener. Du kan for eksempel angi at ingen skal kunne se innholdet i en bestemt mappe utenom deg og en kamerat. "Uendelige" muligheter, men for personlige web-sider er det vel neppe mye brukt. Eksempel: <Limit GET> order deny,allow deny from all allow from hw.no </Limit> Dette tillater kun PC-er fra hw.no å lese innholdet i mappen du plasserer .htaccess-filen i. Du kan ikke stenge deg selv ute, siden du alltid kan koble til og lese alt via FTP. Endret 27. august 2007 av maedox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå