kunchun Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg låner en ruter av en kamerat. Han sa den funker da jeg ringte han i sta. Når jeg kobler kabelen til pc'n min så står det "nettverkskabel frakoblet/tilkoblet i hytt å gevær" som om det er veldig dårlig forbindelse. Det lyser ikke grønt bakpå nettverks kortet. Jeg har prøvd i alle portene, med 3 forskjellige kabler og 2 forskjellige pc'r. Jeg har også målt strømmen på transformatoren, å den stemmer. Forslag? Lenke til kommentar
lupah Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg låner en ruter av en kamerat. Han sa den funker da jeg ringte han i sta. Når jeg kobler kabelen til pc'n min så står det "nettverkskabel frakoblet/tilkoblet i hytt å gevær" som om det er veldig dårlig forbindelse. Det lyser ikke grønt bakpå nettverks kortet. Jeg har prøvd i alle portene, med 3 forskjellige kabler og 2 forskjellige pc'r. Jeg har også målt strømmen på transformatoren, å den stemmer. Forslag? 9373401[/snapback] Må du ikke installere drivere/software? Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Jeg låner en ruter av en kamerat. Han sa den funker da jeg ringte han i sta. Når jeg kobler kabelen til pc'n min så står det "nettverkskabel frakoblet/tilkoblet i hytt å gevær" som om det er veldig dårlig forbindelse. Det lyser ikke grønt bakpå nettverks kortet. Jeg har prøvd i alle portene, med 3 forskjellige kabler og 2 forskjellige pc'r. Jeg har også målt strømmen på transformatoren, å den stemmer. Forslag? 9373401[/snapback] Må du ikke installere drivere/software? 9373446[/snapback] Godt forslag, noe jeg faktisk ikke har tenkt på enda. Skal prøve ut det nå. Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Lasta ned driver fra sida til ST Lab, det var en .dlf fil. Hvor på pc'n liker den seg best? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Antar det er en firmware du har lastet ned. Jeg anbefaler deg ikke å legge inn noe slikt i en router du låner. De 2 datamaskinene du tester, har de fungert mot annet nettverksutstyr? Har du bygd maskin selv eller lagt inn windows på nytt så tipper jeg det er drivere til hovedkort på PC som mangler. Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Antar det er en firmware du har lastet ned. Jeg anbefaler deg ikke å legge inn noe slikt i en router du låner.De 2 datamaskinene du tester, har de fungert mot annet nettverksutstyr? Har du bygd maskin selv eller lagt inn windows på nytt så tipper jeg det er drivere til hovedkort på PC som mangler. 9376409[/snapback] hah, neida. Har prøvd det meste. Har vært kobla til nett i måneder med denne pc'n. Samme med den andre. Så skal ikke være noe problem med pc'ene. Leverer tilbake routern jeg, og sjekker om jeg finner noe utslitt på dynga. Hvis ikke blir det vel å putre på en eller annen el-kjede i nærheten. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Det kan forøvrig lønne seg å prøve alle lanportene på routeren. Det hender enkeltporter kan ryke ved overspenning (lyn mm). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå